یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فعال دانشجویی: فشار سازمان ملل علیه قوانین جمهوری اسلامی مصداق عینی دشمنی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فعال دانشجویی: فشار سازمان ملل علیه قوانین جمهوری اسلامی مصداق عینی دشمنی است

نرگس خطیب دماوندی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پی درخواست سازمان ملل برای لغو قانون حجاب در جمهوری اسلامی، گفت:هدف براندازی نظام است، حجاب بهانه است. سال گذشته ما شاهد بودیم که نه تنها در دانشگاه‌ها بلکه کل جامعه درگیر اغتشاشات با محوریت زن زندگی آزادی بود و رکن اصلی و اساسی و پایه شروع اغتشاشات محوریت حجاب بود.

وی افزود: ناظر به فضای دانشگاه باید دقت داشت که برخی تشکل‌های زیر زمینی و غیر رسمی فعالیت‌هایی در همین موضوع داشته و مهم آنکه همین تشکل‌های زیرزمینی بیانیه‌هایی منتشر کرده‌اند که در ظاهر موضوع این بیانیه‌ها حجاب اجباری بود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اما در حقیقت موضوع اصلی این بیاینه‌ها حجاب و حدود شرعی و اسلامی نبود، مسئله اصلی این افراد براندازی جمهوری اسلامی بوده، و می‌توان با قطعیت گفت حتی اگر جمهوری اسلامی قانون حجاب را برمی‌داشت، بازهم راضی نشده و طلب بیشتری از نظام داشتند، بحث حجاب بهانه است و قصد و هدف اصلی‌شان براندازی جمهوری اسلامی است.

دماوندی گفت: فشار مجامع جهانی به ایران برای لغو قانون حجاب، مصداق عینی دشمنی علنی علیه جمهوری اسلامی است. آن هنگام که یک کشور به سایر کشورهای تحت سلطه خود فشار آورده، تا قانونی در کشور را ظالمانه، تحقیرآمیز و سرکوبگر خوانده و از طریق مجامع بین‌المللی؛ قانون ایران و شرع مقدس اسلام را زیر سوال ببرند، هدف تنها اعتراضات مدنی و تغییر یک قانون نبوده؛ بلکه هدف مشخصا اسلام ستیزی و مبارزه علنی با ایران اسلامی است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در پایان گفت: قانونی با عنوان حدود پوشش قطعا درهمه کشورها وجود دارد، حال این حد می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد. چطور فرانسه این اجازه را به خود می‌دهد که بانوان مسلمان وارد مدارس و مکان‌های علمی نشوند، اما عکس این موضوع برای ایران صادق نیست و مجامع بین‌المللی در این خصوص اظهار نظر نمی کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حجاب سازمان ملل قانون حجاب این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است