دوشنبه 16 مهر 1403

فنی و حرفه‌ای زنجان با تولید لوازم بهداشتی، اشتغال 160 نفر را فراهم کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فنی و حرفه‌ای زنجان با تولید لوازم بهداشتی، اشتغال 160 نفر را فراهم کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون 2 میلیون و 200 هزار عدد ماسک توسط این اداره کل، تولید شده و 160 نفر به اشتغال بازگشتند.

محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت در جمع خبرنگاران افزود: دستکش‌ها توسط یک گروه جهادی تولید شده و ماسک‌های تولیدی نیز طی قرارداد با یک شرکتی که مدتی تعطیل بود، ضدعفونی، استریلیزه و بسته‌بندی می‌شود که همین امر سبب احیای دوباره این شرکت شد.

وی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با دستور استاندار زنجان از 15 اسفندماه سال گذشته با کمک تمام مسؤولان مربوطه در زمینه تولید ملزومات بیمارستانی، ماسک و دستکش با تشکیل پویش و گروه جهادی و همت تمام عوامل مجموعه، پای کار آمد.

انصاری تصریح کرد: تمام عوامل این اداره کل در فرآیند تولید لوازم بهداشتی، بدون عاید شدن ریالی، فعالیت کرده و تمام تولیدات به سمت بهره‌مندی مردم هدایت شد زیرا سلامتی جامعه، ارزشمند و مهم است.

اخلاق حرفه‌ای در کنار مهارت‌آموزی مهم است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در راستای عمل به اخلاق حرفه‌ای، تمام ماسک‌های تولیدی به قیمت تمام‌شده و بدون ریالی اضافه با گواهی استریل و تاریخ تولید در اختیار تعاونی داروسازان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کمک خیران در تولید ماسک‌ها، اظهار داشت: 20 میلیون تومان از سوی خیران به این پویش، اهدا شده بود که معادل همان مبلغ به تعداد 27 هزار ماسک از محل کمک خیران، تولید و به صورت رایگان در بین مردم توزیع شد.

انصاری با تاکید بر اینکه به اخلاق حرفه‌ای در مجموعه کاری خود پایبندم، خاطرنشان کرد: ریز جزئیات و اسناد هزینه‌ها و کمک خیران در اداره کل موجود است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: کارگاه‌ها ظرفیت تولید روزانه تا 200 هزار عدد ماسک را در صورت تامین پارچه و مواد اولیه دارند اما اکنون روزانه 30 هزار عدد تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام قوانین اشتغال باید پیوست مهارت داشته باشند، گفت: مهارت از دانش، توانمندی، نگرش، اخلاق حرفه‌ای و توجهات زیست‌محیطی تشکیل شده است.

انصاری خاطرنشان کرد: مهارت، نقش موثری می‌تواند در یافتن شغل مناسب و موفقیت فرد داشته باشد.

وی گفت: در بحران شیوع بیماری کووید - 19 افراد توانمندی که ماهر بوده اما اخلاق حرفه‌ای نداشتند در فروش لوازم بهداشتی، سوءاستفاده کردند.

انصاری، بخش دیگر مهارت را توجه به مسائل زیست‌محیطی خواند و افزود: نوع و کیفیت ضدعفونی و استریل کردن ماسک‌های تولیدی در راستای توجه به مسائل زیست‌محیطی از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان بود.

وی خاطرنشان کرد: انبار کردن اقلام به این معنی است که فرد، مهارت را آموخته اما اخلاق حرفه‌ای را یاد نگرفته است در حالی که همه باید اخلاق حرفه‌ای را در کنار مهارت‌های کاری، آموزش ببینیم.

*س_برچسب‌ها_س*