دوشنبه 9 مهر 1403

فهرست بهای 7 میلیونی هر متر مسکن ملی را قبول ندارم / قیمت مسکن‌های ملی کاهش یابد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فهرست بهای 7 میلیونی هر متر مسکن ملی را قبول ندارم / قیمت مسکن‌های ملی کاهش یابد

وزیر کشور در پاسخ به اظهارات مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص فهرست بهای 7 میلیونی هر متر از واحد‌های مسکن ملی گفت: من این فهرست بها را قبول ندارم قیمت مسکن‌های ملی را کاهش دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز وارد زنجان شد و از تعدادی از پروژه‌های زنجان بازدید کرد. یکی از پروژه‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت پروژه نهضت ملی مسکن (M1 و M6) بود.

وزیر کشور در خصوص اظهارات مسعود بیات منش مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص ایجاد فضای سبز در این منطقه که تغییراتی در مسیل عبور آب همراه خواهد بود، گفت: حق پوشاندن مسیل به وسیله کانال را ندارید با کدام ارگان هماهنگ شده‌اید؟ اجازه این کار را ندارید.

وی ادامه داد: دست زدن به مسیل‌ها غیر قانونی است و اگر بارانی نازل شود به شهرک‌ها ورود خواهد یافت. اگر مسیل تبدیل به پارک شود عملا مسیل از بین خواهد رفت و این کار بسیار اشتباه است.

وزیری گفت: طبق اذعان مدیر کل راه و شهرسازی زنجان، مساحت قابل سکونت در هر واحد از این پروژه‌ها 100 متر خواهد بود که هر متر نیازمند 6 میلیون تومان خواهد بود؛ اما این رقم بالا بوده و گران است راه و شهرسازی اگر می‌تواند قیمت را پایین بیاورد.

وی با طرح این سوال که قیمت مصالح برای واحد‌ها چه قدر تمام می‌شود، با پاسخ بیات منش که گفت طبق فهرست بهای سال 1401 برای هر متر 7 میلیون تومان هزینه لازم است، گفت: فهرست بها چیز الکی است! و بنده فهرست بها را قبول ندارم!

وزیر کشور در پاسخ به گفته‌های بیات منش که عنوان کرد سرانه فضای سبز 10 درصد می‌شود و این پروژه محله محسوب نمی‌شود و در مقیاس شهری نیست، گفت: سرانه فضای سبز 15 درصد است و این زون شهرک است و باید 15 درصد فضای سبز داشته باشد.

انتهای پیام /