سه‌شنبه 17 مهر 1403

فوری / اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه انصارالله یمن

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فوری / اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه انصارالله یمن

وزارت خزانه داری آمریکا 10 فرد، نهاد و کشتی را به بهانه ارتباط با انصارالله یمن تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) 10 فرد، نهاد و کشتی، از جمله ناخدای نفتکش‌ها در مناطق مختلف که در حمل و نقل غیرقانونی نفت و سایر کالا برای سعید الجمال، تسهیل کننده مالی حوثی ها شرکت کرده‌اند، تحریم می‌کند.

خبر مرتبط استقبال انصارالله یمن از عملیات انتقام جویانه سنگین مقاومت علیه صهیونیست‌ها

در بیانیه جنبش انصارالله یمن آمده است: عملیات گردان‌های القسام قهرمانانه بود و امت اسلام را سربلند کرد و این حقی مشروع در پاسخ به جنایت و کشتارهای رژیم اشغالگر است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این اقدام، تسهیلگران مالی و کشتیرانی دریایی، چندین مدیر و مالک کشتی و یک شرکت دخیل در جعل اسناد حمل و نقل را هدف قرار می دهد. اقدام امروز، دور هفتم تحریم‌ها است که شبکه سعید الجمال را از اکتبر 2023 هدف قرار می‌دهد و بر تعهد دولت آمریکا به انزوا و مختل کردن تأمین مالی گروه‌های تروریستی بین‌المللی مانند حوثی‌ها تأکید می‌کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «حوثی ها به استفاده از یک شبکه پشتیبانی گسترده برای تسهیل فعالیت های غیرقانونی خود، از جمله مخفی کردن مبدا محموله، جعل اسناد حمل و نقل و ارائه خدمات به کشتی های تحریم شده ادامه می دهد.»

خبر مرتبط اسارت نظامیان اسرائیلی در نوار غزه / انصارالله یمن تبریک گفت

جنبش انصارالله یمن عملیات گردان‌های عزالدین قسام در نوار غزه را تبریک گفت.

او مدعی شد: «دولت آمریکا همانطور که با حملات نظامی خود در هفته گذشته نشان داد، متعهد است که توانایی حوثی‌ها را برای حمله به کشتی‌های تجاری و کشتی‌های دریایی و همچنین هدف قرار دادن کسانی که به دنبال تسهیل این فعالیت‌ها هستند، مختل و کاهش دهد.»

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

فوری / اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه انصارالله یمن 2
فوری / اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه انصارالله یمن 3