سه‌شنبه 3 مهر 1403

فوری / افزایش آمار جان‌باختگان حادثه معدن طبس

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فوری / افزایش آمار جان‌باختگان حادثه معدن طبس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شمار جان باختگان حادثه معدن معدنجو طبس به 38 نفر رسید و 11 نفر دیگر همچنان محبوس هستند.

محمدعلی آخوندی افزود: با تلاش گروه‌های امدادی در ساعات اولیه بامداد امروز یک جسد دیگر از معدن خارج شد و تلاش‌ها برای خروج دیگر افراد محبوس ادامه دارد.

وی تصریح کرد: حادثه معدن طبس تا این لحظه 38 نفر فوتی داشته و هنوز 11 کارگر دیگر در معدن محبوس مانده اند که تلاش ها برای خروج آنها ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به خبری به نقل از برخی صفحات فضای مجازی گفت: این خبر که یکی از معدنچیان محبوس در معدن طبس، زنده از زیر آواز بیرون کشیده شده، کذب است و واقعیت ندارد.

وی بر لزوم پیگیری اخبار از مراجع رسمی در شرایط بحران تاکید کرد و افزود: ابتدای وقوع حادثه تعداد کارگران مشغول به کار در 2 بلوک معدن طبس 69 نفر اعلام شده بود که با بررسی دقیق، این آمار تغییر کرد و مجموع کارگران توسط شرکت معدنجو 65 نفر اعلام شد.

آخوندی با اشاره به شرایط سخت تخلیه گاز متان و خروج کارگران فوتی تاکید کرد: باید آواربرداری انجام سپس گاز تخلیه شود تا عملیات جستجو برای بیرون کشیدن قربانیان ادامه یابد.

وی گفت: در جلسه‌ای که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، استاندار و مقامات قضایی برگزار شد تصمیماتی در خصوص حادثه معدن طبس نهایی و مصوب شد.

حادثه انفجار 2 معدن شرکت معدنجو طبس حوالی ساعت 21 شامگاه شنبه 31 شهریور روی داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد کارگران در این معادن محبوس شوند.

طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است و بیشترین معادن زغال سنگ کشور را دارد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.