سه‌شنبه 29 خرداد 1403

فوری / واگذاری یک میلیون قطعه زمین رایگان / متقاضیان بخوانند + شرایط

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فوری / واگذاری یک میلیون قطعه زمین رایگان / متقاضیان بخوانند + شرایط

معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن جزییات واگذاری یک میلیون قطعه زمین رایگان به طور 99 سال اجاره رایگان را به واجدان شرایط تشریح کرد.

مجید جودی، معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری یک میلیون قطعه زمین به محرومان روستایی و همچنین متقاضیان برای مهاجرت معکوس اظهار داشت: سهم واگذاری زمین در دو سال 1402 و 1403 یک میلیون قطعه زمین است که تا کنون 600 هزار زمین در سامانه بارگذاری شده که تا کنون 85 هزار قطعه زمین به افراد واجد شرایط یعنی محرومان ساکن در روستا و افرادی که مهاجرت معکوس به روستا داشتند، واگذار شده‌است.

وی تاکید کرد: این اراضی به صورت رایگان یعنی اجاره 99 ساله به واجدان شرایط ارایه می‌شود و این واگذاری‌ها در راستای محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن محرومان و طبق تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های حمایتی تسهیلات 150 میلیون تومانی بلاعوض علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی به دهک‌های یک تا 4 پرداخت می‌شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های بنیاد مسکن بوده است و در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان تا کنون حدود 70 درصد از واحدهای مسکونی مقاوم سازی و نوسازی شده است که به همین دلیل در سیل اخیر واحدهای کمتری دچار خسارت شدند.

جودی افزود: برای واحدهای که در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند علی الحساب تسهیلات 350 میلیون تومانی قرض الحسنه و 100 میلیون تومان هم بلاعوض در نظر گرفته‌ایم که پس از تصویب پرداخت خواهد شد.

همچنین رضا حمیدی، مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به روند پرداخت وام مسکن روستایی گفت: از بهمن سال گذشته که سقف وام به 350 میلیون رسید تا به امروز تقریبا 280 هزار متقاضی برای دریافت وام به بانک عامل معرفی که 180 هزار فقره به مرحله انعقاد قرارداد رسیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه شعب بانکی استانی که تراز آنها منفی است روند کُندی در پرداخت تسهیلات دارند.

مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: مردم از بین وام 350 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن اخذ وام 350 میلیون تومانی را ترجیح می‌دهند چراکه سود آن بسیار کمتر است.

حمیدی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه بنیاد تا کنون چه میزان وام بلاعوض پرداخت کرده است، گفت: از سال 94 تا کنون بنیاد مسکن 11 هزار میلیارد تومان وام بلاعوض برای مسکن محرومان پرداخت کرده و در این مدت زمان از محل تفاهمنامه با دستگاه‌های متعدد 250 هزار واحد مسکن برای محرومان ساخته و تحویل شده‌است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.