یک‌شنبه 8 مهر 1403

قاضی‌زاده هاشمی: نام دولتم را «دولت مردم و خانواده» انتخاب کردم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قاضی‌زاده هاشمی: نام دولتم را «دولت مردم و خانواده» انتخاب کردم

پخش برنامه «میزگرد فرهنگی» با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» یکی از 6 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنجمین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان در شبکه دو سیما آغاز شد.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز جمعه -25 خرداد - به مدت 90 دقیقه مهمان برنامه «میزگرد فرهنگی» شبکه دو سیما است. وی در این برنامه ضمن پاسخگویی به برخی سوالات، محورها و برنامه های خود در حوزه مسائل فرهنگی را تشریح خواهد کرد.

در این برنامه، لاله فرهنگ متین و داوود رحیمی سجاسی مشاوران قاضی‌زاده هاشمی هستند همچنین شهاب اسفندیاری، حسین انتظامی و الهام یاوری سه کارشناس حوزه فرهنگ در این میزگرد حضور دارند.

خبر مرتبط پزشکیان: برای انقلاب با تمام وجود کار کردم / با همدلی و بهره‌گیری از نخبگان بخشی از مشکلات را حل می‌کنیم

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شاید ما نتوانیم همه مشکلات را حل کنیم ولی با همدلی و همزبانی و بهره‌گیری از نخبگان و متخصصان بخشی از مشکلات را حل می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی در این میزگرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهادت امام محمد باقر (ع)، گفت: نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه تمدنی است، عنصر سازنده اصلی تمدنی فرهنگی ما در مقابل هجوم فرهنگی که در جامعه ماست مفهوم کلان است. در فرهنگ غرب مبنا فرد و پاسخ به نیازهای فرد است اما در فرهنگ ایرانی اسلامی فرهنگ جمع گرا و تبلور آن در خانواده است.

وی با اشاره به نامگذاری دولت خود با عنوان «دولت خانواده» اظهار داشت: توجه ویژه به موضوع خانواده دارم و اسم دولت خود را دولت مردم و خانواده نام نهادم زیرا پدر و مادر خود را فدای سعادت فرزندان می کنند، فرزندان در این بستر خانواده رشد می کنند و آن را به جامعه تسریع می دهند.

قاضی زاده هاشمی افزود: در عصر تهاجم فرهنگی اتفاقاتی در جامعه رخ داده است از جمله اینکه سن ازدواج افزایش یافته و اکنون 11 تا 13 میلیون نفر از افراد جامعه مجرد هستند همچنین آمار طلاق 11 درصد افزایش یافته و نرخ ازدواج 13 درصد افزایش داشته است.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اکنون میزان مصرف اعتیاد در زنان بیشتر شده و باید درون خانواده تقویت شود، سیاست گذاری برای تقویت خانواده، آموزش و پرورش، نظام مالیاتی و گردشگری طراحی شده است.

زنان فرصت هستند نه مسئله

وی با بیان اینکه زنان فرصت هستند نه مسئله، افزود: در جامعه سنتی ما نیز زنان نقش چند وجهی داشتند؛ بخشی از هزینه های خانواده را تامین می کردند و در رشد شهرنشینی زندگی سنتی تغییر یافت ولی ساز و کار باید اساسی شود و باید همسان سازی اجتماعی پیش بینی کنیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در حالی که 50 درصد جامعه ما بانوان هستند به طور کلی نظامات اجتماعی و اداری را برای زنان نیز باید طراحی کنیم همچنین باید اقتضائات تعلیم و تربیت متفاوت برای آنها در نظر گرفته شود اما این کار اتفاق نیافتاده است.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه 8 تیر 1403 برگزار می‌شود.

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

این خبر تکمیل می‌شود...

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قاضی‌زاده هاشمی: نام دولتم را «دولت مردم و خانواده» انتخاب کردم 2