سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

قالیباف: ایران و برزیل ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی برای توسعه مناسبات دارند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
قالیباف: ایران و برزیل ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی برای توسعه مناسبات دارند

رئیس مجلس تأکید کرد: ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل برای توسعه همه‌جانبه مناسبات به ویژه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی وجود دارد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام رئیس مجلس برزیل به مناسبت 120 سالگی روابط میان دو کشور پیامی صادر کرد.

قالیباف: صداوسیما باید همه مردم از هر تفکر و دیدگاهی را بپذیرد

متن پیام قالیباف به شرح ذیل است:

جناب آقای آرتور لیرا

رئیس محترم مجلس نمایندگان برزیل

مایلم مراتب خرسندی خویش را از صدو بیست سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور که حاکی از جایگاه و اهمیت ویژه برزیل در میان کشورهای آمریکای لاتین برای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، به جنابعالی ابراز نمایم.

همانگونه که مستحضرید؛ ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل برای توسعه همه‌جانبه مناسبات به ویژه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی وجود دارد که امیدواریم این مهم، با عملیاتی و اجرایی شدن هرچه سریع‌تر توافقنامه‌های میان دو کشور محقق شود.

جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و برزیل در آمریکای لاتین می‌توانند با ارتقاء سطح مناسبات و مشارکت فعال در همه زمینه‌ها، کانون مهمی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه روابط دو و چندجانبه بین‌المللی باشند.

باتوجه به نقش مهم مراودات پارلمانی در تحکیم و تقویت روابط دوستانه، امیدوارم در پرتو اهتمام و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌های مجالس دو کشور، شاهد گسترش روز افزون مناسبات، در حوزه‌های مورد علاقه طرفین باشیم.

فرصت را مغتنم شمرده، سلامت و موفقیت جناب‌عالی، سعادت و پیشرفت ملت و دولت کشور دوست، برزیل را آرزومندم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران