پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

قالیباف: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان برای فدراسیون‌های ورزشی باید اصلاح شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
قالیباف: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان برای فدراسیون‌های ورزشی باید اصلاح شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از مدال‌آوران کشتی در المپیک پاریس و افتتاح اماکن مجهز کشتی گفت: ورزش حتماً بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است ولی ما مسئولان و سیاستگذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است؛ باید باور کنیم که امروز در دنیا وقتی از پیشرفت حرف شده می‌شود، یکی از شاخص‌ها و نمادهای آن حضور در عرصه‌های بین‌المللی و میزان موفقیت کشورها در این عرصه است و امروز تجربه و علم این را ثابت کرده است.

رئیس مجلس بیان کرد: در پدیده‌های اجتماعی اگر ما 2 الی 3 درصد از هزینه‌ای را که بعداً در آسیب‌های اجتماعی صرف می‌کنیم و جبران خسارت نمی‌شود، در حوزه پیشگیری، اوقات فراغت حوزه ورزش به ویزه ورزش‌های بومی، فرهنگی و سنتی خودمان انحام دهیم، بی شک اثرگذار است.

قالیباف اظهار کرد: ما بحثی در مجلس داشتیم تا روسای فدراسیون‌ها دوشغله محسوب نشوند، اما رای نیاورد لذا از نمایندگان می‌خواهم کار کارشناسی کنند و فدراسیون‌ها باید استثنا شوند و افراد موثر و با تجربه فدراسیون‌ها را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: بازنشستگی در جا‌های دیگر درست است و باید با نمایندگان در مجلس کمک کنیم مخصوصا در کمیسیون فرهنگی به این موضوعات بپردازیم و آن را اصلاح کنیم.

رئیس مجلس بیان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند به امید است. امید به تحول و تغییری که مردم در ابعاد مختلف به آن برسند. هروقت حرف از رشد اقتصادی می‌زنیم رشد در بهره‌وری است. امروز این را روشن و شفاف می‌گویم سرمایه‌گذاری در تحول اقتصادی چه داخلی و خارجی در اولویت ما است.

وی با بیان اینکه امروز تحول در حوزه بهره‌وری مهمتر از حوزه سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: در برنامه هفتم اگر در سال اول رشد هشت درصد می‌خواهیم سه درصد آن در حوزه بهره‌وری است. بهره‌وری یعنی شایسته‌سالاری، عرضه و مدیریت درست و بقیه موارد در حاشیه است.

قالیباف گفت: ما در جامعه نیازمند سلامت جسمی و روحی هستیم. بدون شک ورزش چه در بعد قهرمانی و چه در بعد همگانی و عمومی پیشتاز عرصه روحی و جسمی است.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: وزیر ورزش را سالیان سال است که می‌شناسم؛ او رزمنده و از خانواهد شهید است و شخصی برنامه‌محور است و با روحیه شایسته‌گزینی که دارد تحول در ورزش رخ می‌دهد، چون از سابقه وی خبر دارم.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات عقب‌ماندگی در ورزش ما زیرساخت‌ها مخصوصا در توسعه فضا‌های ورزشی است. آقای دنیاملی هم با ورزش آشناست و هم سال‌ها رئیس فدراسیون بوده و هم یکی از چهره‌های شاخص عمرانی و فنی کشور است.

رئیس مجلس بیان کرد: از آقای دبیر تشکر می‌کنم که وصیت‌های شهدا را در کارش به‌عنوان نقشه راه قرار داد. شهید طهرانی مقدم می‌گفت آدم‌های ضعیف که به اندازه امکاناتی دارند از آن استفاده می‌کنند، ضعیف هستند. رزمنده و مدیر کسی است که بیش از آنکه امکانات دارد کار کند. امروز این نوع مدیریت را در مجموعه فدراسیون کشتی می‌بینیم چه در بخش آزاد چه فرنگی.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس بیان کرد: شهید حدادطوسی در روز‌های اول جنگ که تفنگ M1 هم و کلاشینکوف هم نبود و در سه ماه اول جنگ یک قبضه کلاش هم گیر نمی‌آمد شهید حدادطوسی کار اطلاعات و امنیتی می‌کرد و می‌گفت هر قدر شب قبل از عملیات عرق پیشانی بریزیم در روز عملیات خون کمتری ریخته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر امروز در مجموعه فدراسیون کشتی چهار برابر پولی (آقای دبیر حرف 150 میلیارد می‌زند) در فدراسیون تامین می‌شود یعنی اگر کار درست انجام دهیم اختیار و امکان مادی را می‌آورد البته معتقدم اگر کاری را شروع کردیم و در آن ماندیم آن را متوقف کنیم.

رئیس مجلس اظهار کرد: آقای دبیر همیشه غر امکانات را می‌زند، اما کار‌ها پیش می‌رود. امیدوارم برادر عزیزمان در المپیک آینده که هم از جهت جغرافیایی و هم سیاسی برای ما مهم است و در ابعاد مختلف یک مبارزه است، موفق باشند. ما هم در خدمتتان هستیم تا تلاش کنیم و نگوییم بعد از انقلاب در المپیک لندن اول بودیم و الان در پاریس بلکه بدانیم در 2028 رکورد می‌زنیم و یک حد تراز در ورزش به نمایش خواهیم گذاشت.