جمعه 14 اردیبهشت 1403

قانون جوانی جمعیت گامی بلند در راستای تحول در حوزه جمعیت و خانواده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قانون جوانی جمعیت گامی بلند در راستای تحول در حوزه جمعیت و خانواده است

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه جمعیت کلید عزت و پیشرفت کشور است گفت: قانون جوانی جمعیت گامی بلند در راستای تحول در حوزه جمعیت و خانواده است و همه باید با همت جهادی و اراده ملی برای اجرای آن تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی گفت: جمعیت یک مسئله حیاتی و جدی کشور است و امروز دشمن در جنگ ترکیبی نقاط قوت کشور را هدف گرفته که مهمترین مسئله ای که بر روی آن تمرکز کرده جمعیت و خانواده است.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه آثار شیطنت صهیونیست ها، فراماسونرها و فریب خوردگان داخلی و خارجی در مسئله جمعیت به وضوح مشخص است اظهار کرد: سندهایی که آنها علیه ملت ایران امضا کرده اند نشان از توطئه و فتنه انگیزی آنها در مسئله جمعیت دارد و لذا باید هوشیار باشیم و نسبت به توطئه های دشمنان آگاهانه و بصیرانه عمل کنیم. وی افزود: داشتن تعهد انقلابی و غیرت دینی در حوزه جمعیت یک ضرورت مهم است و باید در این خصوص انقلابی و متعهدانه عمل کرد. امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه دشمنان عده ای را به عنوان فریب خوردگان برای ضربه زدن به مسئله جمعیت به میدان آورده ادامه داد: دروغ و فریب مردم، راهبرد مهم دشمن است و نباید فریب دروغ پردازی های بیگانگان که دلسوز ملت ایران نیستند را بخوریم. دری نجف آبادی یادآور شد: افزایش نرخ زاد و ولد در فرقه های ضاله یک تهدید بزرگ برای جامعه مسلمانان محسوب می شود و متاسفانه در برخی مقاطع افراد لیبرال و حتی تاثیر فرهنگ های فاسد غربی بر سر مردم ایران کلاه گذاشتند و به سبک زندگی ایرانی و اسلامی ملت آسیب وارد کردند. امام جمعه اراک گفت: خانواده طرفدار شیعیان و اهل بیت (ع) باید در همه ابعاد الگو باشند و به مسئله جمعیت اهمیت ویژه دهند و سرمایه انسانی مهمترین پشتوانه ترویج و تقویت مکتب و سیره اهل بیت (ع) است. نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: استان مرکزی در خصوص پذیرش طلاب به حوزه های علمیه الگوهای موفقی به کشور ارائه کرده و به عنوان پایلوت است و امروز نیاز است در حوزه جمعیت کار ویژه صورت پذیرد. وی اضافه کرد: متاسفانه امروز بالارفتن سن ازدواج به یک معضل بزرگ تبدیل شده که این نیاز به کارکارشناسی و تبیین علمی دارد چراکه افزایش سن ازدواج برای کشور خسارت آور است و نباید بگذاریم با دستورات دینی در حوزه ازدواج بی توجهی شود. امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: غربالگری های غیر علمی تنها هزینه تراشیدن های اضافی است و متاسفانه در خصوص فرزند آوری کم لطفی شده و نباید بگذاریم دشمنان برای جمعیت ما نسخه بپیچند. وی گفت: ملت ایران توانمندی و ظرفیت های زیادی دارد و استعدادهای زیادی در کشور وجود دارد که باید در حوزه جمعیت مورد استفاده قرار گیرد و اگر جلوی ریخت و پاش ها و برخی فسادها کا عوامل ناباروری هستند گرفته شود قطعا نرخ باروری افزایش قابل توجهی خواهد داشت. امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه جمعیت کلید عزت و پیشرفت کشور است گفت: قانون جوانی جمعیت گامی بلند در راستای تحول در حوزه جمعیت و خانواده است و همه باید با همت جهادی و اراده ملی برای اجرای آن تلاش کنند. دری نجف آبادی افزود: تبلیغات منفی دشمنان مهمترین عامل کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج است و تفکرات غلط باید در این خصوص اصلاح شود. وی خاطرنشان کرد: بانوان ایران اسلامی افتخار جامعه هستند و امروز بانوان این سرزمین در عرصه های مختلف می درخشند و برای کشور اقتدار آفرینی می کنند و دشمن نمی تواند با شعارهای توخالی و تبلیغات دروغین آنها را فریب دهد. انتهای پیام