سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

قانون "مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی" برای اجرا ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
قانون "مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی" برای اجرا ابلاغ شد

رئیس‌جمهور قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی را برای اجرا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای‌عالی فضای مجازی ابلاغ کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی را که در جلسه علنی روز چهارشنبه سی‌ام شهریور ماه 1401 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20 مهر 1401 به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «شورای‌عالی فضای مجازی» ابلاغ کرد.

رئیسی یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش تسنیم، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن فروردین ماه سال جاری درخصوص این طرح گفته بود: طرح دارای مواد متعددی است که به اصطلاحات، دستگاه‌های مشمول، سیاستگذاری‌ها، راهبردهای کلان و... پرداخته است. امروزه برای مدیریت کشور، شهرداری، مسائل اقتصادی و به طور کلی امور زندگی باید از شیوه‌های نوین و یکپارچه‌سازی‌شده داده‌ها و اطلاعات ملی بهره ببریم.

وی افزود: امروز دیگر نمی‌توان کشور را به شیوه های سنتی اداره کرد، لذا اهمیت طرح مدیریت یکپارچه داده‌ها و اطلاعات ملی بسیار مشهود است.

نماینده بوئین زهرا در مجلس اظهار کرد: در بحث یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی، افزایش قدرت حکمرانی و حاکمیت به میان می‌آید، لذا برای گسترش تبادل داده میان دستگاه‌های مشمول قانون ضرورت یکپارچه سازی بیش از پیش مشهود می‌شود.

عباسپور گفت: اگر بخواهیم برنامه‌ای برای کشور داشته باشیم، باید به سمت یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات ملی حرکت کنیم. امروزه پایگاه‌های داده و اطلاعات متعددی در کشور وجود دارد، اما به دلیل یکپارچه نبودن آن‌ها نمی‌توان نیازهای کشور را به طور صحیح و به موقع برطرف کرد.