شنبه 21 مهر 1403

قاچاقچی چوب در اشتهارد دستگیر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قاچاقچی چوب در اشتهارد دستگیر شد

کرج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد گفت: یک نفر قاچاقچی چوب درختان تاغ توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شد.

حسین نعمایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی گشت و پایش های مستمر یگان حفاظت شهرستان اشتهارد، نیروهای این یگان با یک خودروی مشکوک در محدوده تاغزارها مواجه شدند که راننده آن در حال قطع درختان تاغ بود.

وی اظهار داشت: یگان حفاظت موفق به دستگیری به موقع وی شدند که در نهایت ضمن توقیف خودرو، با تنظیم صورتجلسه قطع سه اصله درخت تاغ، برای سیر اقدامات قضایی فرد دستگیر شده در عرصه، تحویل مراجع ذیصلاح و مامورین کلانتری 11 مرکزی شهرستان اشتهارد شد.

وی گفت: با توجه به حساسیت مساله حفاظت تاغزارهای شهرستان از دستگاه قضایی شهرستان خواستاریم که با اعمال مجازات های مطروحه در قانون بشدت با متجاوزین به جنگل و ریه های تنفسی شهرستان و استان برخورد قاطع کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشتهارد در ادامه ضمن قدردانی از همکاری همه جانبه کلانتری مرکزی، اظهار امیدواری کرد که با همکاری همه دستگاه های دست اندرکار، قدمهای جدی تری برای حفظ و حراست این میراث ارزشمند برداریم.

وی با اعلام شماره تماس رایگان 1504 از تمام مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف به عرصه های منابع طبیعی از طریق این پل ارتباطی که شبانه روز آماده دریافت گزارشهای مردمی است تماس گرفته و اطلاع رسانی کنند.

جنگل های تاغ شهرستان اشتهارد دارای مساحتی بالغ بر هفت هزار هکتار است که در آن بیشتر از گونه تاغ استفاده شده است.

این درختان از سنوات گذشته برای تثبیت شن و جلوگیری از آلودگی و گرد و غبار و تلطیف هوا کاشته شده اند که در حال حاضر توانسته اند با ایجاد تاج پوشش بسیار خوب و پوشش کف، تأثیرات به سزایی در این زمینه داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*