یک‌شنبه 8 مهر 1403

قرائت حافظ روشندل بنگلادشی همه را به وجد آورد / حضور معنادار فاطمیون در سالن مسابقات قرآن + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
قرائت حافظ روشندل بنگلادشی همه را به وجد آورد / حضور معنادار فاطمیون در سالن مسابقات قرآن + فیلم

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اولین روز از سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان یکشنبه 30 بهمن‌ماه تا آخرین ساعات این روز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در جریان بود. در این روز پنج حافظ کل قرآن، چهار قاری و سه مرتل با حضور در جایگاه به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند. در روز اول مسابقات از بین پنج حافظ کل قرآن، تنها یک نفر از آنها موفق به دریافت...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اولین روز از سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش آقایان یکشنبه 30 بهمن‌ماه تا آخرین ساعات این روز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در جریان بود. در این روز پنج حافظ کل قرآن، چهار قاری و سه مرتل با حضور در جایگاه به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

در روز اول مسابقات از بین پنج حافظ کل قرآن، تنها یک نفر از آنها موفق به دریافت نمره کامل حُسن حفظ نشد و چهار شرکت‌کننده دیگر نمره کامل این آیتم را دریافت کردند، همین گزاره برای اینکه نشان دهد رقابت در رشته حفظ کل قرآن سخت‌تر و فشرده‌تر از سایر رشته‌ها هست، کفایت می‌کند.

دلیل این رقابت سخت و فشرده هم چیزی جز تسلط نمایندگان کشورهای دیگر در رشته حفظ کل قرآن نیست. زمانی که سطح شرکت‌کنندگان در حسن حفظ نزدیک هم باشد، رقابت به حوزه‌های فرعی همچون صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا کشیده می‌شود و به نظر می‌رسد در این دوره از مسابقات به خصوص این وضعیت بیشتر از همیشه به چشم بیاید.

نکته جالب شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن، اجرای نماینده کشور بنگلادش بود، شیخ محمودحسن، اجرایی به سبکی که از آن با عنوان خلیجی یاد می‌شود، داشت. اوج هنرنمایی شیخ محمود در زمان پاسخگویی به سؤال سوم هیئت داوران و زمانی که به آیات عذاب رسید، بود. او در این لحظات تلاوتی بغض‌آلود را از خود به نمایش گذاشت تا معنویت سالن محل برگزاری این محفل بزرگ را صد چندان کند. در زمان تلاوت این آیات به نظر می‌رسید این حافظ روشندل از سالن مسابقات جدا شده و در حال و هوایی که خود او و مستمعان از آن لذت می‌بردند، نوای نور را بر دل و جان مستمعین جاری می‌کرد.