جمعه 13 مهر 1403

قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تعیین تکلیف می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تعیین تکلیف می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از برنامه‌های این شرکت برای آزادسازی و تعیین تلکیف قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.

محمد اهلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب با بررسی قراردادهای راکد در شورای حل اختلاف تعداد 19 قرارداد باطل و هفت هکتار زمین صنعتی راکد هم در شهرک‌های صنعتی استان آزاد شده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون برای 16 طرح صنعتی راکد اخطاریه‌های لازم صادر شده که از این تعداد هفت قرارداد فسخ و برای بقیه قرار دادها هم فرصت دوباره برای ایفای تعهدات مندرج در دفترچه داده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با تاکید بر اجرای آزادسازی طرح‌های صنعتی راکد گفت: در صورت آزاد نشدن اراضی راکد با گذشت زمان دیگر زمینی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود نخواهد داشت تا به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

اهلی یکی از برنامه‌های مهم این شرکت را برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری برشمرد و گفت: هدف از تشکیل این جلسات آزادسازی اراضی راکد و تعیین تکلیف طرح‌های راکد در شهرک‌های صنعتی و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی است.

وی ادامه‌داد: جلسات هیات حل اختلاف و داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان داور و حکم مرضی‌الطرفین و همچنین نمایندگان واحدهای صنعتی برگزار و در این جلسات ضمن حمایت از طرح‌هایی که قابلیت اجرایی دارند، اقدامات قانونی نسبت به تعیین تکلیف طرح‌های صنعتی راکد و نیمه‌فعال انجام می‌شود.

اهلی افزود: به منظور جلوگیری از تضییع بیت‌المال و در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی پرونده قراردادهای راکد و غیرفعال در جلسات هیات حل اختلاف و داوری مطرح و پس از بررسی دلایل و مستندات طرف‌های قرارداد، نسبت به آزادسازی این اراضی و واگذاری به متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری اقدام می‌شود.

وی بیان‌کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال "جهش تولید"، تلاش بر این است با برطرف کردن موانع و رفع مشکلات موجود زمینه حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی، رونق تولید و افزایش اشتغال در استان فراهم شود.

*س_برچسب‌ها_س*