جمعه 20 مهر 1403

قرارگاه جهاد تبیین در وزارت علوم و دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
قرارگاه جهاد تبیین در وزارت علوم و دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های کشور در نهمین اجلاس سراسری مسئولان کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با اشاره به روز ملی بسیج اساتید و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران، در مورد ویژگیهای این شهید والامقام از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، شهید چمران ترکیبی از دانشمند و روحیه بسیجی بود، نه دنبال نان بود و نه نان، دائما در صحنه حاضر، شجاع بود و سرسخت، برخوردار از ایمان قوی، تلفیق گر علم و ایمان، تلفیق گر سنت و تجدد (مدرنیسم)، تلفیق گرعشق و عقل، تلفیق گر نظر و عمل، باانصاف بود و جامع رقت و نازک مزاجی شاعرانه و عارفانه داشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های کشور با بیان اینکه بسیج اساتید در 80 دانشگاه کشور فعالیت می کند در خصوص جایگاه این نهاد مردمی به نقل از حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: با توجه به جایگاه علمی اساتید، بسیج اساتید، رهبر و امام سایر اقشار بسیجی است و نیاز اصلی استاد بسیجی یادگیری و آموختن است به طوری که دانشجو باید قانع بشود.

وی خطاب به مسئولان بسیج اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر نقش آفرینی بسیج اساتید بر اساس سند ده ساله ماموریت های بسیج مستضعفین، افزود: آیین نامه اجرایی بسیج اساتید مصوب سال 1380 را مطالعه کنید و براساس شرح وظایف و ظرفیت دانشگاه ها به صورت آتش به اختیار نقش آفرینی کنید.

مردانی اولویت سازمان بسیج اساتید را رسیدن به جایگاه اثرگذار و مشورتی در دانشگاه عنوان کرد و افزود: انسجام بخشی و تعالی سازمانی، کمک به اعتلای نظام آموزش عالی و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور از اولویت ها و ماموریت های سازمان بسیج اساتید کشور است. این مسئول بسیجی عنوان کرد: بسیج مزرعه بدون مرز است اما درعین حال قوانین خودش را دارد. بسیج شبیه مسجد است همه می توانند وارد شوند ولی افرادی با ویژگی های خاص می توانند امام جماعت مسجد یا هیئت امنا باشند.

وی از شکل گیری قرارگاه ملی جهاد تبیین در سازمان بسیج اساتید خبر داد و افزود: این ابلاغ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شده و قرار است این قرارگاه در همه دستگاه های اجرایی کشور از جمله وزارت علوم و دانشگاه آزاد هم تشکیل شود.

مردانی همچنین از تصویب52 راهبرد فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، 37 راهبرد برای نقش آفرینی بسیج اساتید انتخاب شده است که اردوهای راهیان نور و کرسی های آزاد اندیشی از آن جمله اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از ایجاد مرکز تربیت مدرس با هدف تربیت مربی و هادی در این سازمان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: دروس انقلاب اسلامی و معارف اسلامی دانشگاه ها نیز به زودی تغییر می کنند و بروز رسانی می شوند.

نهمین اجلاس مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید با حضور 300 استاد بسیجی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور با محوریت جنگ ترکیبی (اقتصادی، سیاسی و فرهنگی) از 31 خرداد تا 2 تیر در در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت در مشهد مقدس برگزار شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

بسیج

جهاد تبیین بسیج اساتید این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
قرارگاه جهاد تبیین در وزارت علوم و دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود 2