یک‌شنبه 15 مهر 1403

قصه تلخ کوچ قهرمانان / ورزشکار از ما، افتخارش برای دیگران!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قصه تلخ کوچ قهرمانان / ورزشکار از ما، افتخارش برای دیگران!

ورزشکار خوش‌آتیه آذربایجان‌شرقی در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی به عنوان عضو استان قم افتخارآفرینی کرد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ثمین جعفرزاده، بانوی دونده تبریزی در جریان برگزاری مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) در مشهد موفق شد در ماده 400 متر با رکورد 56.90 ثانیه به مقام نائب قهرمانی رسیده و صاحب مدال نقره شود.

این دوومیدانی‌کار جوان و 17 ساله استان آذربایجان‌شرقی که رکورددار مسابقات داخل سالن کشور نیز می‌باشد، در این رقابت‌ها به عنوان نماینده استان قم دویده و افتخارآفرینی کرد! موضوعی که تعجب‌برانگیز بود.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ورزشی آناج، علت کوچ جعفرزاده به قم و شرکت در مسابقات تحت عضویت این استان بی‌مهری‌های پیاپی هیات دوومیدانی آذربایجان‌شرقی به دونده خوش‌آتیه تبریزی است.

اتفاقی تلخ در ورزش استان آذربایجان‌شرقی که بدون شک یکی از دلایل اصلی آن بی‌توجهی به مساله مهم تخصص‌گرایی و انتخاب یا حتی انتصاب افراد فاقد تخصص در هیات‌های ورزشی است.

متاسفانه در بسیاری از هیات‌های ورزشی، افرادی که از بطن این هیات‌ها بوده و می‌توانند با تجربیات‌شان زمینه‌ساز شکوفایی و پیشرفت شوند، خارج از گود مانده و نفراتی بر مسند امور گمارده می‌شوند که صرفاً به دنبال رزومه‌سازی هستند.

نتیجه نیز چنین می‌شود که آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از استان‌های مهد و همیشه پرافتخار در رشته دوومیدانی اکنون به جز قهرمانی مهدی پیرجهان و نائب قهرمانی زهره عبدالحسینی در مسابقات جام امام رضا (ع) عنوانی را به دست نیاورده و با شیب تند در مسیر پسرفت قرار دارد.

خاطرنشان می‌شود، نمونه بارز گزینش‌های غیرتخصصی یا غیرورزشی در هیات‌های ورزشی استان انتصاب ماه‌های اخیر سرپرست هیات اسکیت است که جنجال زیادی به پا کرد و شدت انتقادات به حدی بود که موجب تغییرات در راس مدیریت ورزش و جوانان استان شد.

انتهای پیام /