دوشنبه 16 مهر 1403

قضیه آلفونسو دیویس / قانون جدید: فیفا مانع یک معضل جهانی شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
قضیه آلفونسو دیویس / قانون جدید: فیفا مانع یک معضل جهانی شد

فیفا مشخص کرد که بازیکنی نمی تواند در جام باشگاه های جهان با دو تیم مختلف بازی کند، حتی اگر در تاریخ اول جولای تغییرش را تیم دهد.

به گزارش "ورزش سه"، فیفا هفته گذشته اعلام کرد که یک پنجره نقل و انتقالات اضافی را برای جام باشگاه های جهان جدید باز خواهد کرد. از 1 تا 10 ژوئن، چند روز قبل از شروع رویداد بزرگ با 32 تیم که قرار است در آمریکا برگزار می شود که نشان دهنده انقلابی در تقویم فوتبالی است. هدف از این حرکت این است که به تیم‌های شرکت کننده اجازه داده شود تا خود را تقویت کنند اما این یک شرط بزرگ دارد.

آخرین روز ژوئن، تاریخی است که معمولاً در آن قرارداد بین باشگاه ها و فوتبالیست ها به پایان می رسد. جام باشگاه های جهان از آن تاریخ عقب تر است، زیرا از 15 ژوئن تا 13 جولای برگزار می شود. این اتفاق قبلاً در لیگ قهرمانان اروپا در زمان همه‌گیری کرونا رخ داده بود. برخی قراردادها موقتا تمدید شد تا بازیکن بتواند برای باشگاهش به میدان برود اما مواردی چون کاوانی را داشتیم که حاضر نشد برای پی اس جی بازی کند.

باز شدن پنجره جدید ولی به این معنا نیست که بازیکن بتواند در یک تورنمت بازی را با یک تیم شروع کند و با تیمی دیگر به اتمام برساند. به عبارتی بازیکن نمی تواند 15 ژوئن با تیم خود وارد بازی شود و از اول جولای با اتمام قراردادش و انتقال به تیم دیگر، پیراهن تیم جدیدش را در رقابت ها بر تن کند.

به این ترتیب اگر آلفونسو دیویس بازی ها را با بایرن شروع کند و از اول جولای به رئال ملحق شود، نمی تواند در جام باشگاه های جهان برای کهکشانی ها به میدان برود. فیفا در این مورد قاطع است، بازیکنی که جام را با یک تیم شروع کند، نمی تواند آن را با تیم دیگری به پایان برساند.

قضیه آلفونسو دیویس / قانون جدید: فیفا مانع یک معضل جهانی شد 2