یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

قلعه نویی: آزمون نقطه تاریک برابر ترکمنستان بود / استقبال مردم نشان‌دهنده رضایتشان است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
قلعه نویی: آزمون نقطه تاریک برابر ترکمنستان بود / استقبال مردم نشان‌دهنده رضایتشان است

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: تنها نقطه تاریک بازی با ترکمنستان، مصدومیت سردار آزمون بود که امیدوارم مسئله خاصی نباشد.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال درباره برد تیمش برابر ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 اظهار کرد: اجازه دهید ابتدا تشکر و سپس انتقاد کنم. از حضور تماشاگران در ورزشگاه در ایام تعطیلات و همینطور بانوان تشکر می‌کنم. حضور بانوان باعث شد انگیزه بیشتری بدهند. انتقادم این است که جایگاهی که برای بانوان عزیز در نظر گرفته بودند، مناسب نبود، به خصوص اینکه سرما باعث شده بود این عزیزان اذیت شوند. از مسئولان می‌خواهم بهترین جایگاه آزادی را برای بانوان در نظر بگیرند. آن بالا جایگاه خوبی برای بانوان نبود.

او درباره بازی با ترکمنستان بیان کرد: ترکمنستان تیم خوبی است و بیشتر آنها در یک تیم حضور دارند. پس از بازی با قطر، بازیکنان ما که شرایط روحی - روانی خوبی نداشتند، توانستند با ارائه بازی خوب پیروز شوند. شادی را در سکو‌ها می‌دیدیم و مردم از نوع بازی راضی بودند. خیلی زود به گل رسیدیم و سپس افتی داشتیم و در بین نیمه با بازیکنان صحبت کردیم. در نیمه دوم، کامل بر اساس آن چیزی که می‌خواستیم بازی کردند. تنها نقطه تاریک مسابقه مصدومیت سردار آزمون بود که امیدوارم مسئله خاصی نباشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی نشأت گرفته از بازی‌های خوب‌مان در جام ملت‌های آسیا بود. خیلی‌ها دنبال کمرنگ کردن زحمات بازیکنان ما بودند، اما مردم نشان دادند از فوتبال تیم ملی راضی هستند. این موقعیت‌ها را در بازی با قطر و حتی به مراتب بهتر داشتیم. ما موقعیت‌های شش قدم را نزدیم، حتی کنعانی‌زادگان هم نزد. مردم از روند بازی‌های تیم ملی راضی هستند.

قلعه‌نویی درباره جوانگرایی در تیم ملی بیان کرد: در رابطه با تغییر نسل گفتم که باید با شیب ملایم توأم با نتیجه باشد، چون اگر نتیجه نگیریم اولین کسانی که ضرر می‌کنند، جوانان هستند. باید نتیجه بگیریم تا طول عمر بازیکن جوان در تیم ملی بیشتر شود. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. باز هم از مردم عذرخواهی می‌کنم، چون بعد از بازی با ژاپن می‌توانستیم آنها را خوشحال کنیم، اما اتفاقات فوتبال و بدشانسی باعث شد که برنده نشویم. ترکمنستان را با 5 گل بردیم، اما همین قدر برابر قطر در جام ملت‌های آسیا موقعیت داشتیم و توپ‌های‌مان گل نشد.

او درباره ناکامی برخی تیم‌های مدعی از جمله ژاپن و کره‌جنوبی مقابل حریفان‌شان گفت: برخی که چندین سال از فوتبال دور هستند اطلاعات‌شان کامل نیست یا از روی بخل حرف می‌زنند. امروز ژاپن یک گل از کره شمالی خورد و کره جنوبی برابر تایلند مساوی کرد. دولتمردان در دنیا و آسیا دنبال این رفتند که فوتبال را ابزاری برای پیشرفت جامعه قرار دهند، کاری که عربستان با آوردن ستاره‌های دنیا انجام داده است. آنها می‌خواهند با فوتبال به جامعه انگیزه بدهند، به همین خاطر تیم‌ها بهم نزدیک شده‌اند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: ترکمنستان برابر ازبکستان تا اواخر بازی یک - یک بود و سپس 2 گل خورد. فوتبال در آسیا خیلی بهم نزدیک شده است. بازیکنان ما امروز بر اساس نگرش همیشگی یعنی رو به جلو فوتبال بازی کردند. از جوانانی که بازی کردند راضی هستم، همینطور از بزرگان تیم که فضایی برای پیشرفت جوانان فراهم کرده‌اند. فضای صمیمی توسط بازیکنان باتجربه بوجود آمده و طبق گفته خودشان بهترین دوران حضورشان در تیم ملی بوده است. حضور مردم نشان دهنده رضایت از تیم ملی است. خیلی‌ها تلاش کردند طور دیگری وانمود کنند، اما حضور مردم نشان داد که آنها راضی هستند.

قلعه نویی درباره اینکه تیم ملی امروز بهترین بردش را مقابل ترکمنستان به دست آورد گفت: وقتی شما در مورد آمار صحبت می‌کنید خیلی ازدوستان می‌گویند نتیجه صحبت می‌کند، اما در فوتبال هم همین طور است. ما به آمار زیاد توجه نکردیم، اما خودمان بر اساس کارمان می‌گوییم، بهترین نتیجه را مقابل ترکمنستان گرفتیم و امروز به جای کنعانی زادگان می‌توانست دروازه بان حریف هم اینجا باشد و روز خوبی را گذارند با وجود اینکه 5 گل خورد چندین موقعیت صدرصد گلزنی را از ما گرفت.

او افزود: با همه فشار‌هایی که می‌آورند که اینقدر در آسیا گل خوردیم هیچ تغییراتی نمی‌دهیم. دوست داریم مردم از فوتبال لذت ببرند و آنها فوتبال هجومی دوست دارند که روی هر 2 دروازه موقعیت ایجاد شود و خیلی‌ها دنبال کم رنگ کردن نتایج تیم ملی بودند، اما حضور مردم در تعطیلات نشان داد که از تیم ملی راضی هستند و باید به جام جهانی و صعود از گروه فکر کنیم و جوانان در کنار باتجربه‌ها بتوانند این مهم را انجام بدهند. شما هم راهنمایی و انتقاد کنید، انتقادی که به تیم ملی کمک کند و من هم اینجا میهمان هستم و قبل از من هم افراد دیگری بودند و در آینده کسی دیگر اینجا می‌نشیند، هدف شما مملکت عزیز و شادی مردم باشد. به مهاجرانی هم عید را تبریک می‌گویم با او جلسه‌ای چند ساعتی داشتیم او هم انتقاد و هم نصیحت کرد و هم راهکار نشان داد. این فضا خیلی به ما کمک می‌کند. مردم خودشان متوجه همه چیز هستند و امروز نشان دادند که حرف‌هایی که زده شده برایشان مهم نیست. از شما هم انتظار انتقاد داریم که تیم ملی روز به روز پیشرفت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال