یک‌شنبه 15 مهر 1403

قهرمانان ورزشی کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل می‌شوند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قهرمانان ورزشی کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل می‌شوند

مدیر کل ورزش و جوانان به تشریح برنامه های مختلف برای حمایت از ورزشکاران و قهرمانان کهگیلویه وبویراحمد پرداخت و گفت: ورزش و جوانان به تنهایی نمی تواند از ورزشکاران حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سروکار دارند. برخی از مردم، ورزش کار حرفه ای اند و گروهی ورزش کار آماتور. گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایشهای ورزشی بوده و عده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند.

یکی از مشکلات جامعه بشری، موضوع بیکاری و عوارض ناشی از آن است. بی کاری، به ویژه برای نوجوانان و جوانان و به خصوص در ایام تعطیلات تابستانی مدارس و مراکز آموزشی، بسیار خطرناک و مضر است و باید با آن مبارزه شود تا شاهد انحرافات بسیاری، از قبیل: اعتیاد به مواد مخدر، دزدی و ایجاد مزاحمت، دعواها و درگیریهای خیابانی، انحرافات جنسی زاییده بی کاری و ولگردی نباشیم در همین راستا ورزش ابزار و وسیله مهمی بوده که می توان با ایجاد شور و هیجان در قشر نوجوان و جوان زمینه سرگرمی انها را فراهم آورد و زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

بنابراین توجه به توسعه ورزش و زیرساخت های ورزشی اثرات فراوانی در ایجاد نشاط، سلامتی و حفظ جامعه از آسیب ها دارد، در کنار توجه به توسعه زیرساخت های ورزشی، شناخت استعدادها، توجه به قهرمانان، تجلیل از ورزشکاران نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای افراد جامعه و معرفی الگوها موفق ورزشی و نهایتا کسب افتخار برای یک کشور دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همانند دیگر نقاط کشور دارای توانایی ها، افتخارات، ظرفیت های معرفی نشده و همچنین مدال آوران در عرصه های مختلف استانی، کشوری و بین المللی است به گونه ای که توجه به این ظرفیت ها در کنار سایر شاخص های توسعه ای در کهگیلویه و بو یراحمد ظرفیتی مناسب برای معرفی استان به کشور و حتی دیگر نقاط دنیا است، بنابراین متولیان و مسئولان استان، ورزش و جوانان، سیاست گذاران در بخش های مختلف در کنار وظایف خود می بایست نقش خود را در توسعه ورزش در کهگیلویه و بویراحمد ایفا کنند.

در همین رابطه مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با صبح زاگرس در خصوص برنامه ها و تدابیر خود برای حمایت از قهرمانان ورزشی کهگیلویه و بویراحمد، شناسایی استعدادها و توجه به مطالبات ورزشکاران گفت: تجلیل از مدال آوران و قهرمانان آسیایی و جهانی با حضور استاندار و مسئولان استانی یکی از برنامه ها برای حمایت از ورزشکاران است.

دهقان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ورزش و جوانان برای مطالبات ورزشکاران چه تدابیر دارد، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ورزش و جوانان به تنهایی نمی تواند پاسخگوی کاستی ها، کمبودها و مطالبات ورزشکاران باشد بلکه اسپانسرها، حامیان مالی، شهرداری ها، دستگاه های فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاه و مراکز آموزش عالی در حوزه حمایت از ورزشکاران باید حامی ورش و جوانان باشند زیرا ورزش و جوانان در استان کارخانه، شرکت یا اسپانسری ندارد بنابراین به تنهایی نمی تواند حامی ورزشکاران باشد.

وی ادامه داد: استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفقیت مالی برای حمایت از ورزشکاران است به عنوان مثال در اصفهان مانند ذوب آهن، فولاد و دیگر استان دارای کارخانه جات و پدیده های ورزشی هستند اما ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با حداقل ها متناسب با توان از قهرمانان کهگیلویه و بویراحمد حمایت می کند و از هدف های مهم ما حمایت از ورزشکاران است.

این مسئول در توضیحاتی کوتاه به برنامه های مختلف برای شناسایی استعدادهای ورزشی در کهگیلویه وبویراحمد پرداخت و گفت: یکی از این برنامه ها جام پرچم برای شکوفایی استعدادهای ورزشی است لذا این برنامه سبب فرصتی می شود تا روستاییان برای شناسایی استعدادهایشان گام بردارند، بنابراین برنامه هایی همچون جام پرچم با حضور تیم های مختلف، میزبانی مسابفات، اعزام به مسابقات، المپیاد ایرانیان از جمله برنامه ها برای شناسایی استعدادهای ورزشی در کهگیلویه وبویراحمد است.

وی در پایان افزود: جام پرچم در بخش فوتسال با هدف شناسایی استعدادهای نهفته در روستاییان و ایجاد توازن و عدالت اجتماعی در ورزش است.

انتهای پیام /

قهرمانان ورزشی کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل می‌شوند 2
قهرمانان ورزشی کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل می‌شوند 3
قهرمانان ورزشی کهگیلویه‌وبویراحمد تجلیل می‌شوند 4