پنج‌شنبه 12 مهر 1403

قهرمانی آسیا برای قاتل پرسپولیس و استقلال خوش‌یمن نبود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قهرمانی آسیا برای قاتل پرسپولیس و استقلال خوش‌یمن نبود

تهران - ایرنا - تیم فوتبال الهلال عربستان بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا وارد یک بحران جدی شده است و اوضاع خوبی ندارد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال الهلال عربستان با شکست تیم پوهانگ استیلرز کره جنوبی برای چهارمین بار بر بام اسیا ایستاد و قهرمان لیگ قهرمانان شد. آبی‌های شهر ریاض در راه رسیدن به قهرمانی موفق شدند از سد استقلال و پرسپولیس در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی بگذرد.

قهرمانی در مهمترین رویداد باشگاهی قاره کهن اما برای آنها خوش‌یمن نبود و آنها در ادامه بازی‌ها به موفقیت نرسیدند. شاگردان لئوناردو ژاردیم در پنج بازی رسمی در لیگ حرفه‌ای عربستان و جام پادشاهی این کشور تنها یک برد را تجربه کرده‌اند و در چهار دیدار دیگر 2 باخت و 2 تساوی عایدشان شده است.

الهلال ابتدا مقابل تیم ابها به تساوی یک بر یک رسید. در گام بعدی تساوی بدون گل خانگی مقابل تیم الفحیا رقم خورد. شکست 2 بر صفر مقابل النصر در دربی بزرگ کشور آب سردی بود که بر پیکره آبی‌پوشان ریخته شد. آنها در جام پادشاهی با 2 گل از سد رائد گذشتند اما شکست سه بر 2 در لیگ مقابل تیم الفاتح، نشان داد که مدافع عنوان قهرمانی اوضاع خوبی ندارد و در بحران باقی مانده است.

الهلال بعد از گذشت 13 هفته 21 امتیاز در لیگ حرفه‌ای جمع‌آوری کرده و در رده چهارم جای گرفته است. آنها نسبت به الاتحاد صدرنشین با وجود یک بازی بیشتر پنج امتیاز کمتر اندوخته دارند و باید دید می‌توانند این فاصله را جبران کنند یا خیر. نکته جالب توجه این است که الهلال پیش از فینال آسیا باختی در لیگ نداشت و این 2 باخت اخیر نخستین شکست‌های این تیم در فصل جدید به حساب می‌آید.

در این میان باید به اخراج متئوس پریرا هم اشاره کنیم. ستاره گران قیمت تیم الهلال به دلیل فحاشی به ژاردیم از سوی این سرمربی فرانسوی از تیم کنار گذاشته شد و احتمال بازگشتش بسیار ضعیف است.

*س_برچسب‌ها_س*