پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

قهرمان سری آ در وطنی / رسمی: مرکل به نساجی پیوست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
قهرمان سری آ در وطنی / رسمی: مرکل به نساجی پیوست

هافبک قزاقستانی که سابقه بازی در لیگ ایتالیا را دارد، به نساجی ملحق شد.

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر مرکل هافبک قزاقستانی‌الاصل با عقد قراردادی رسمی به تیم فوتبال نساجی پیوست تا جدیدترین بازیکن خارجی لیگ برتر ایران لقب بگیرد.

مرکل از سال 2007 تا سال 2011 در تیم‌های ملی پایه آلمان حضور داشته و سال 2015 نیز در تیم ملی بزرگسالان قزاقستان به میدان رفته است. البته او در آلماتی قزاقستان به دنیا آمده اما به واسطه مهاجرت خانوادگی به آلمان پاسپورت این کشور را دریافت کرد و در تیمهای ملی این کشور هم بازی کرد.

نکته جالب در مورد کارنامه این بازیکن حضور او در تمام رده های فوتبال ملی آلمان است و به خصوص در تیم زیر 15 ساله آلمان دوره طولانی را بازی کرد و بازیکن فیکس این تیم بود.

هافبک جدید نساجی سابقه بازی در تیم‌های آث‌میلان، جنوا و اودینزه، واتفورد و بوخوم را در کارنامه دارد. در واقع او فوتبال حرفه‌ای خود را از فصل 2010-11 در میلان آغاز کرد و در یک فصل ده بازی هم برای روسونری انجام داد اما در پایان فصل جمع میلانی‌ها را به مقصد جنوا ترک کرد و دو فصل در این تیم حضور داشت.

او سپس بازگشتی قرضی به میلان داشت که البته خیلی زود به پایان رسید. مرکل همچنین در ادامه پیراهن اودینزه را بر تن کرد و بعد با ترک سری آ به چمپیونشیپ انگلیس و تیم واتفورد ملحق شد.

نکته جالب اینکه الکس مرکل در فصل نخست عضویت در میلان، موفق شد عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا را هم کسب کند تا با مدال قهرمانی سری آ پای به وطنی قائمشهر بگذارد.

مرکل که در پستهای مختلف خط هافبک بازی می‌کند، سابقه عضویت در گراس هاپرز سوئیس را هم دارد، تیمی که پیش از این فریدون زندی را هم مدتی در ترکیب خود داشت.

آخرین تیم سرشناس این تیم در فصل 2017-2018 رقم خورد که در بوندسلیگا پیراهن تیم بوخوم را بر تن کرد. او سپس اتریش، هلند، عربستان، ترکیه و امارات هم بازی کرد و حالا در 32 سالگی به لیگ ایران پیوسته است.

او حالا به عنوان خریدی جذاب در ترکیب نساجی حضور داشت و امیدوار است که مشکلات خط هافبک این تیم را حل کند.