دوشنبه 11 تیر 1403

قهقهه از ته دل؛ / لحظاتی که سپاهانی‌ها و مورایس به یاد نمی‌آورند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
قهقهه از ته دل؛ / لحظاتی که سپاهانی‌ها و مورایس به یاد نمی‌آورند!

سپاهان اگرچه با قهرمانی جام حذفی این فصل را تمام کرد، اما آنها انتظارات بیشتری از خودشان داشتند.

به گزارش "ورزش‌سه"، اولین فصل حضور مورایس در سپاهان خیلی خوب پیش رفت. این مربی پرتغالی اگرچه در نیم فصل اول و به ویژه در 6 هفته ابتدایی امتیازات مهمی را از دست داد و در هفته ماقبل پایانی مسابقات هم به پیکان در ورزشگاه انقلاب کرج با یک گل باخت، اما در نیم فصل دوم شاهد یک نسخه رویایی از طلایی‌پوشان بودیم که موفق به کسب نتایج درخشانی شدند.

سپاهان در دور برگشت مسابقات لیگ بیست و دوم استقلال را در اصفهان و پرسپولیس را در تهران شکست داد و فقط شکست به تراکتور و دو تساوی مقابل آلومینیوم و ملوان در کارنامه این تیم ثبت شد تا پرسپولیس که پس از باخت به سپاهان موفق به پیروزی در تمامی مسابقاتش شد جام قهرمانی را با 2 امتیاز بیشتر از رقیب اصفهانی بالای سر ببرد.

در آن روزها سپاهان اوضاع مطلوبی داشت و همه این تیم را مدعی اول قهرمانی در لیگ 23 می‌دانستند. آنچه در شروع مسابقات فصل گذشته رخ داد نیز همین موضوع را تایید می‌کرد، اما پس از باخت به آلومینیوم سپاهان وارد بحران شد و به شکل عجیب و غیرقابل باوری 5 باخت پیاپی را در لیگ برتر تجربه کرد.

پس از پشت سر گذاشتن چند ماه پرآشوب و پرحاشیه در شرایطی که طلایی‌پوشان اصفهانی از صدر جدول دور شده بودند و شانس قهرمانی آنها از دست رفته بود، بار دیگر شاهد اوج‌گیری مورایس و تیمش بودیم که درنهایت منجر به قهرمانی این تیم در جام حذفی شد.

قهرمانی در جام حذفی اما چیزی نبود که مورایس، بازیکنان سپاهان و همینطور هواداران این تیم قدیمی فوتبال ایران را راضی کند. در همین بین اتفاقاتی نیز رخ داد که سبب شد مورایس برخلاف فصل گذشته اصلا از حضور در ایران راضی نباشد و بارها در مصاحبه‌های خود به صورت شفاف به این موضوع اشاره کرد.

تصاویری که از مورایس می‌بیند سه قاب از زمستان اولین فصل حضور این مربی در ایران است؛ جایی که او همیشه خوش اخلاق بود و به هر سوال پاسخ‌های طولانی می‌داد، اما از نیمه فصل بیست و دوم دیگر شاهد این حس و حال در مورایس نبودیم و حالا با وجود اصرار مسئولان باشگاه اصفهانی به حفظ این مربی، مورایس در تلاش برای جدایی و انتخاب تیم دیگری است.

شاید بازگشت مورایس به سپاهان که هنوز به صورت قطعی تعیین تکلیف نشده بتواند در فصل پیش رو شرایط را عوض کند، اما اگر این مربی شناخته شده به کار خود در ایران خاتمه بدهد، سال 2024-2023 اصلا برای او خاطرات خوشی را در حوزه کاری تداعی نخواهد کرد؛ هر چند در همین حین او در ایران ازدواج کرد و این روزها در پرتغال با همسر ایرانی‌اش تلاش می‌کند کمی از فشار بالایی که طی فصل تجربه کرد بکاهد.

عکس‌ها یاسر جمالی

قهقهه از ته دل؛ / لحظاتی که سپاهانی‌ها و مورایس به یاد نمی‌آورند! 2
قهقهه از ته دل؛ / لحظاتی که سپاهانی‌ها و مورایس به یاد نمی‌آورند! 3
قهقهه از ته دل؛ / لحظاتی که سپاهانی‌ها و مورایس به یاد نمی‌آورند! 4