شنبه 14 مهر 1403

قوانین متعدد برای ورود شهرداری‌ها به موضوع اجاره‌داری مسکن + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
قوانین متعدد برای ورود شهرداری‌ها به موضوع اجاره‌داری مسکن + فیلم

علی فرنام استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه مسکن و شهرسازی مرکز پژوهش‌های مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره ورود شهرداری برای ایجاد رونق در بازار مسکن اعلام کرد: در زمینه مداخله شهرداری به موضوع اجاره‌داری رویکرد‌های مختلفی وجود دارد. وی با اشاره به محمل‌های قانونی برای ورود شهرداری تهران به مسکن افزود: ماده 55 قانون شهرداری‌ها در خصوص مسکن کم درآمدها، قانون ساماندهی...

علی فرنام استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه مسکن و شهرسازی مرکز پژوهش‌های مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره ورود شهرداری برای ایجاد رونق در بازار مسکن اعلام کرد: در زمینه مداخله شهرداری به موضوع اجاره‌داری رویکرد‌های مختلفی وجود دارد.

وی با اشاره به محمل‌های قانونی برای ورود شهرداری تهران به مسکن افزود: ماده 55 قانون شهرداری‌ها در خصوص مسکن کم درآمدها، قانون ساماندهی حمایت مصوب 1387 که بحث اجاره‌داری را مطرح می‌کند و برای شهرداری‌ها نقش کلیدی قائل است، قانون افزایش عرضه تولید استیجاری مصوب 1377 که پیشنهاداتی برای شهرداری‌ها دارد، نشان می‌دهد فضای قانونی برای ورود شهرداری به موضوع مسکن استیجاری کاملا مهیاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های تقویت‌کننده سمت عرضه در بازار مسکن، مسکن استیجاری است، افزود: شهرداری با ابزاری نظیر پروانه ساختمانی، مشوق‌های شهرسازی، تراکم تشویقی و پروژه‌های TOD اعمال قدرت داشته باشد و بخشی از پروانه‌ها را به سمت عرضه در قالب مسکن استیجاری سوق دهد.