پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

قوه قضائیه نباید جناحی باشد / منافقین مزدوران کشورهای غربی در حادثه هفتم تیر بودند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قوه قضائیه نباید جناحی باشد / منافقین مزدوران کشورهای غربی در حادثه هفتم تیر بودند

حسن روحانی با اشاره به حادثه هفتم تیر گفت: این توطئه، توطئه‌ای جهانی علیه ایران بود و کشورهای بزرگ غربی در این طراحی حضور داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آنها وارد عمل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت با اشاره به سالگرد واقعه هفتم تیر و شهادت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 عضو حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 گفت: این توطئه، توطئه ای جهانی علیه ایران بود و کشورهای بزرگ غربی در این طراحی حضور داشتند و منافقین به عنوان مزوران آنها وارد عمل شدند.

وی افزود: ظاهر، این بود که با آن انفجار مجلس و دولت از کار می افتاد و رییس قوه قضائیه با شهادت شهید بهشتی از بین می‌رود و کشور از هم می‌پاشد و آنها می‌توانند نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند. دو عامل برای بی اثر کردن آن حادثه مهم بود که یکی حضور و وجود و تصمیم و قدرت فکری و نفوذ امام بود و هر وقتی امام کنار مردم هست هر مشکل و فاجعه ای قابل حل است و امام آن روزها را به خوبی مدیریت کرد. روحانی با اشاره به فضای سال 1360 گفت: شهید بهشتی آن قدر مظلوم بود که در جلسات خصوصی نمی‌شد از او تعریف کرد و او مظلوم غیرقابل دفاع بود و جو را آن‌قدر مسموم کرده بودند که هیچ‌کس جرات دفاع از بهشتی را نداشت. وی با تاکید بر علم، دانش و دقت و در نظر گرفتن احکام الهی و بی طرفی و قانون بدون وابستگی به احزاب و گروه ها در قوه قضائیه گفت: باید برای قضات امکانات فراهم کنیم و گزارش قاضی بر مبنای گزارشین ضابطینی هست که ارائه می دهند و گزارش ضابط پایه پرونده هست و بعد هم گزارش‌هایی است که کارشناسان می‌دهند و در حکم قاضی نقش دارند و برای ما مهم است که جمهوری اسلامی ایران یک قوه قضائیه‌ای داشته باشد که شهید بهشتی بنیانگذار آن باشد. ادامه دارد...