شنبه 29 اردیبهشت 1403

قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد / قیمت‌ها نسبت به سال قبل چه تغییراتی داشته است؟+ لیست قیمت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد / قیمت‌ها نسبت به سال قبل چه تغییراتی داشته است؟+ لیست قیمت

اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه از کاهش حدود 20 درصدی قیمت آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حمید اسفندیاری، با اشاره به بازار آجیل شب یلدا در کرمانشاه، گفت: اوج خرید آجیل شب یلدا را معمولا تا پایان همین هفته خواهیم داشت و با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها احتمال افزایش استقبال مردم از خرید آجیل یلدا وجود دارد.

خبر مرتبط قیمت میوه‌های شب یلدا مشخص شد

اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان "امسال هندوانه انباری نداریم و این محصول به‌صورت تازه‌خوری به دست مصرف‌کننده می‌رسد"، کف قیمت هر کیلوگرم هندوانه را 10هزار تومان و انار را 20هزار تومان به‌صورت عمده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قیمت اکثر انواع آجیل نسبت به آذر سال گذشته کاهشی بوده و تنها در برخی اقلام محدود مانند تخمه کدو گوشتی ایرانی، کشمش، مویز و مغز بادام افزایش قیمت داشته ایم، تاکید کرد: قیمت انواع اقلام اساسی آجیل نسبت به سال گذشته در برخی اقلام مانند پسته احمد آقایی تا 50 درصد و در مجموع به صورت میانگین 20 درصد کاهش داشته و دلیل آن نیز کم شدن میزان صادرات بوده است.

خبر مرتبط این غذاها را در زمستان نخورید / لیست سیاه خوردنی های شب یلدا

اقتصادنیوز: متخصص طب سنتی گفت: توصیه نمی شود در شب یلدا هندوانه خورده شود؛ بلکه بهتر است انار به همراه گلپر بعد از غذا میل شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه قیمت هر کیلو انواع آجیل مخلوط را براساس اقلام موجود در آن بین 300 تا 800 هزار تومان متغییر دانست و خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو پسته بسته به نوع آن بین 410 تا 850 هزار تومان، تخمه کدو 135 تا 245 هزار تومان، تخمه آفتابگردان 85 تا 155 هزار تومان، بادام زمینی 100 تا 280 هزار تومان، مغز بادام 400 تا 750 هزار تومان، کشمش 120 تا 220 هزار تومان و تخمه جاپانی (ژاپنی) هر کیلو 250 تا 350 هزار تومان است.

به گفته اسفندیاری، نرخ‌نامه در اختیار تمامی واحدهای عرضه آجیل و خشکبار قرار گرفته و ملزم به نصب آن در معرض دید عموم هستند.

وی از فعالیت بیش 100 واحد عرضه آجیل و خشکبار در کرمانشاه یاد کرد و افزود: در این ایام بازرسین اتاق اصناف با همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی، بازار آجیل شب یلدا را رصد خواهند کرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه اظهار کرد: تعدادی از واحدهای عرضه آجیل و خشکبار نیز در نمایشگاه "یلدای ایرانی"حضور دارند که نظارت بر غرفه‌های این نمایشگاه نیز انجام می‌شود.

همچنین بخوانید
قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد / قیمت‌ها نسبت به سال قبل چه تغییراتی داشته است؟+ لیست قیمت 2
قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد / قیمت‌ها نسبت به سال قبل چه تغییراتی داشته است؟+ لیست قیمت 3
قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد / قیمت‌ها نسبت به سال قبل چه تغییراتی داشته است؟+ لیست قیمت 4