دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

قیمت سموم کشاورزی 30 درصد افزایش دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قیمت سموم کشاورزی 30 درصد افزایش دارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری سموم تغییرات قیمتی 20 تا 30 درصدی را داشته است، گفت: از کشاورزان درخواست می‌شود سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد فروشگاه‌های مجاز فروش سموم کشاورزی در استان زنجان، اظهار کرد: 80 فروشگاه مجاز فروش سموم کشاورزی در استان زنجان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های مجاز فروش سموم کشاوری مانند داروخانه‌های بخش کشاورزی هستند، افزود: از فروشگاه‌های سموم کشاورزی به صورت دوره‌ای نظارت می‌شود و تمامی سموم در فروشگاه‌های مجاز دارای برچسب و تاییده سازمان حفظ نباتات هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اکیپ‌های پایش متشکل از تعزیرات حکومتی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و جهاد کشاورزی هستند و در صورت بروز تخلفات پرونده تشکیل و برخورد‌های لازم انجام می‌شود و گاها ممکن است باعث لغو پروانه و پلمپ مغازه شود.

وی با اشاره به اینکه گاها افراد بدون مجوز اقدام به فروش سموم کشاورزی می‌کنند، گفت: در صورتی که این افراد شناسایی شوند یقینا برخورد خواهند شد چراکه احداث فروشگاه سموم خود دارای روند قانونی است که باید از طریق سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی سپری شود.

بلالی با اشاره به اینکه در سال جاری سموم تغییرات قیمتی 20 تا 30 درصدی را داشته است، گفت: از کشاورزان درخواست می‌شود سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی قادر به پیگیری از مبادی حقوقی و قانونی باشند و دچار زیان و ضرر نشوند.

انتهای پیام /