یک‌شنبه 15 مهر 1403

قیمت سکه از مرز مهم عقب نشینی کرد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
قیمت سکه از مرز مهم عقب نشینی کرد

قیمت سکه امامی ظهر امروز با کاهش تقریبا 100 هزار تومانی از مرز حمایتی 28 میلیون و 200 هزار تومان پایین آمد.

امروز شنبه 24 تیر ماه نرخ دلار در هرات با گپ مثبت باز شد. آن طور که معامله گران مدعی بودند قیمت دلار در معاملات نقدی هرات امروز تا نیمه کانال 49 هزار تومان پیش رفت. رشد اسکناس آمریکایی در هرات موجب شد عده ای از بازیگران ارزی تصور کنند که در تهران هم دلار نوسان صعودی را تجربه خواهد کرد.

با این حال، نرخ دلار در تهران امروز رشد خاصی را ثبت نکرد و حتی اندکی افت کرد و به سمت کف کانال 49 هزار تومان پایین آمد و در ظهرامروز نسبت به دو روز قبل رنج بود.

از نظر فعالان بازار یکی از دلایل درجا زدن دلار در تهران ناشی از ثبات نسبی نرخ حواله درهم بود. قیمت درهم در بازار امروز برخلاف قیمت دلار در هرات ساز ناکوک زد و در محدوده 13 هزار و 680 تومان به فروش رسید.

یکی از خبرهای مهمی که امروز تا حدودی مورد توجه معامله گران دلار قرار گرفت؛ ادعایی بود که از سوی روزنامه اسرائیلی هاآرتص مطرح شد. این روز نامه در گزارشی مدعی شده توافق غیرمکتوب ایران و آمریکا اجرا شده و به نظر می‌رسد ایران سرعت غنی سازی با خلوص بالای اورانیوم را کاهش داده است. معامله گران می گفتند در صورتی که این ادعا درست باشد می تواند بر روی نرخ دلار در تهران اثر گذار باشد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «عقب نشینی قیمت سکه از مرز مهم / دلار فریز شد» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.