یک‌شنبه 8 مهر 1403

قیمت سیب‌زمینی در بازار گلستان کنترل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قیمت سیب‌زمینی در بازار گلستان کنترل شد

گرگان - ایرنا - قیمت سیب‌زمینی تولیدی کشاورزان گلستان که در هفته نخست عرضه آن در بازار با شیب نزولی قیمت مواجهه شده بود با ورود دستگاه‌های مرتبط افزایش یافته و به 11 تا 13 هزار ریال در هر کیلوگرم رسید.

امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم سیب زمینی 6 هزار و 224 ریال توسط شورای اقتصاد تعیین شده که در روزهای نخست برداشت محصول به پنج تا هفت هزار ریال رسید و این افت قیمت، موجی از نگرانی برای کشاورزان منطقه به وجود آورد.

سعید حسن پور مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: روزانه بازار عرضه سیب زمینی در استان رصد و تحت کنترل کارشناسان و مسوولان دستگاه های مرتبط است تا بیش از این کشاورزان منطقه از بابت قیمت پایین محصول متحمل خسارت نشوند.

وی با اشاره به این که جهادکشاورزی گلستان اجازه کاهش قیمت سیب زمینی تولیدی را تا نرخ قیمت تضمینی نخواهد داد گفت: 45 درصد محصول سیب زمینی استان هنوز برداشت نشده است.

برداشت سیب زمینی در گلستان از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و یک ماه ادامه می یابد.

مطابق گزارش محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان، امسال در این استان 6 هزار و 500 هکتار زمین زراعی به زیر کشت سیب زمینی رفته و برآورد پیش بینی برداشت از این سطح بیش از 150 هزار تن محصول است.

گلستان از قطب های مهم کشت سیب زمینی کشور به شمار می رود که سالانه حدود 8 هزار هکتار از زمین های این خطه در 2 فصل بهار و پاییز به زیرکشت این محصول می رود و نیاز بخش زیادی از مصرف کشور (اعم از تازه خوری و فرآوری کارخانه ها) از سوی کشاورزان این استان تولید و تامین می شود.

*س_برچسب‌ها_س*