چهارشنبه 18 مهر 1403

قیمت طلا عقب نشست؛ سکه در مسیر اصلاح قرار گرفت

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
قیمت طلا عقب نشست؛ سکه در مسیر اصلاح قرار گرفت

صندوق‌های طلا هم در روز گذشته با روند نزولی همراه بودند و ارزش معاملات آن‌ها برای دومین روز پیاپی کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی معاملات امروز را آغاز خواهد کرد که قیمت‌ها در روز سه‌شنبه، دومین روز کاهشی خود در هفته جاری ثبت کردند و افت محسوسی داشتند. اونس طلا به عنوان دومین مولفه موثر بر نوسانات طلا و سکه در بازار ایران در نقش لیدر معاملات روز گذشته ظاهر شد و در حالیکه معاملات را در سطوح بالا آغاز کرده بود، در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و از مرز حمایتی گذشت؛ روندی که در پی آن قیمت طلای آبشده و سکه امامی هم کاهشی شد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، بازار طلا در روز سه‌شنبه تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله «تغییرات اقتصادی و کاهش تقاضا» قرار داشت. همچنین کاهش ارزش معاملات صندوق‌های طلا و افت ورود پول حقیقی به این صندوق‌ها، نشانه‌هایی از تردید و عدم اطمینان سرمایه‌گذاران به آینده را نمایان کرد.

با این حال، قیمت اونس طلا که در ساعت 19 سه شنبه 17 مهر، با ریزش شدید به 2612 دلار رسیده بود و فاصله بسیاری با رکورد 2685 دلاری ثبت‌شده در 26 سپتامبر (5 مهر) داشت؛ در لحظه تدوین این گزارش 2621 دلار قیمت گذاری شده است. این در حالیست که قیمت طلای آبشده معاملات روز گذشته را با گپ منفی 200 هزار تومانی،‌در 17 میلیون و 550 هزار تومان آغاز کرد و با افزایش به پله ششم کانال 17 میلیون تومان رسید. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم به چهار میلیون و 49 هزار تومان رسیده است و همچنان در حالت نوسانی قرار دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تقلای شبانه طلا؛ قیمت سکه سیگنال کاهشی گرفت / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 18 مهر 1403» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.