دوشنبه 23 مهر 1403

قیمت نان در مازندران افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قیمت نان در مازندران افزایش یافت

ساری - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: مصوبه استانی افزایش قیمت نان از امروز پنجشنبه در مازندران اجرایی شد.

حسینقلی قوانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان مازندران قیمت انواع نان ها 25 تا 30 درصد افزایش یافت و این افزایش قیمت نیز از امروز اول خرداد ماه در استان اجرایی شد.

وی ادامه داد: هم اکنون در مازندران، قیمت نان بربری یارانه ای و نیمه یارانه ای به قیمت 8 و 12 هزار و 500 ریال، نان سنگک یارانه ای و نیمه یارانه ای 10 و 15 هزار ریال، نان لواش یارانه ای و نیمه یارانه ای 3 و 3 هزار و 500 ریال و نان تافتون یارانه ای و نیمه یارانه ای 5 و 6 هزار و 500 ریال تعیین شده است.

به گفته رییس سازمان صنعت مازندران این افزایش قیمت نان در روزهای اخیر از طریق اتحادیه های خبازان شهرستان ها به نانوایی ها ابلاغ شد و از امروز این مصوبه اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مصوبه ملی افزایش قیمت نان در استان های دیگر اجرا شده است، ادامه داد: سال گذشته در 2 مرحله قرار بود این افزایش قیمت در مازندران اجرا شود که موضوع افزایش قیمت بنزین و بروز کرونا باعث شد تا این تصمیم در استان به تعویق بیفتد.

بنا به اعلام اداره کل غله استان مازندران حدود پنج هزار نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای در این استان فعالیت می کنند.

سرپرست اداره کل غله مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه سالهاست قیمت نان تغییر نکرده است این افزایش قیمت تا حدودی می تواند مشکلات و دغدغه های اقتصادی نانوایان را برطرف بکند.

بهرام نجفی اضافه کرد: این افزایش قیمت از دید و منظر نانوایان منصفانه است می تواند کمک حال آنها باشد.

*س_برچسب‌ها_س*