یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

قیمت نفت در سال آینده 107 دلار خواهد شد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
قیمت نفت در سال آینده 107 دلار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد: تداوم کاهش تولید نفت، ریسک‌های صعودی برای قیمت نفت را افزایش می دهد. اگر اوپک‌پلاس به کاهش تولید سال جاری میلادی تا پایان سال 2024 ادامه دهد و عربستان، تولید را به تدریج افزایش دهد قیمت هر بشکه نفت در دسامبر 2024 به 107 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، دیدگاه پایه گلدمن ساکس این نیست. زیرا با توجه به عرضه مطلوب، واکنش سرمایه‌گذاری به بحران انرژی سال 2022، رشد عرضه نفت شیل آمریکا و اهمیت سیاسی قیمت بنزین، بعید به نظر می‌رسد اوپک‌پلاس بخواهد قیمت نفت را بیش از 100 دلار برای هر بشکه را دنبال کند.

عربستان هفته گذشته اعلام کرد با هدف تقویت اقدام‌های احتیاطی که از سوی ائتلاف اوپک و اوپک پلاس برای حمایت از ثبات بازار نفت در نظر گرفته شده، کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای را تا پایان دسامبر سال جاری میلادی تمدید می‌کند.

این کاهش عرضه که تولید نفت عربستان را تا پایان سال 2023 میلادی به 9 میلیون بشکه در روز می رساند، ماهانه بررسی خواهد شد تا در صورت لزوم و بر اساس شرایط بازارهای جهانی، افزایش یا کاهش بیشتر داشته باشد.