پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

قیمت کره آزاد شد

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
قیمت کره آزاد شد

علت این افزایش قیمت نیز تغییر گروه ارزی این کالا از دولتی به نیمایی از سال گذشته عنوان شده که حالا با توجه به اتمام ذخایر قبلی تاثیر خود را در بازار نشان داده است. البته در نهایت کارگروه ستاد تنظیم بازار، قیمت کره داخلی 100 گرمی را 8000 تومان تعیین کرد.

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار با توجه به تغییر نرخ ارز کره وارداتی از رسمی به نیمایی، قیمت‌گذاری تثبیتی این محصول برداشته شد و واحدهای تولیدکننده می‌توانند با رعایت ضوابط قیمت را تعیین کنند.

به گزارش ایسنا، در جدیدترین مصوبات ستاد تنظیم بازار به تغییر نرخ ارز کره (انتقال از گروه 1 به گروه کالایی) و اتمام موجودی آن با نرخ ارز رسمی اشاره و اعلام شده که از آنجاییکه اقلام گروه دو مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیستند مقرر شده واحدهای تولید کننده کره نسبت به تعیین قیمت با رعایت ضوابط قیمت گذاری هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها اقدام کنند.

شهریور ماه امسال قیمت کره نزدیک به دو برابر شد و قیمت کره 100گرمی از 4500 تومان به حدود 8000 تومان رسیده و در نهایت ستاد تنظیم بازار همین قیمت را تایید کرد. علت این افزایش قیمت نیز تغییر گروه ارزی این کالا از دولتی به نیمایی از سال گذشته عنوان شده که حالا با توجه به اتمام ذخایر قبلی تاثیر خود را در بازار نشان داده است. البته در نهایت کارگروه ستاد تنظیم بازار، قیمت کره داخلی 100 گرمی را 8000 تومان تعیین کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Azm