سه‌شنبه 17 مهر 1403

قیمت گوشت قرمز در بجنورد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قیمت گوشت قرمز در بجنورد کاهش یافت

بجنورد - ایرنا - رییس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان بجنورد گفت: قیمت گوشت قرمز در مرکز استان خراسان شمالی نسبت به هفته گذشته 100 هزار ریال در هر کیلوگرم کاهش یافته است.

حسین قاسم زاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت گوشت قرمز در مرکز استان، حدود 10 روز پیش با افزایشی 100 هزار ریالی، به یک میلیون و 300 هزار ریال در هر کیلوگرم رسیده بود اما در چند روز گذشته به قیمت قبل یعنی یک میلیون و 200 هزار ریال کاهش یافته است.

وی افزود: افزایش 100 هزار ریالی، واقعی نبود و به صورت حباب افزایش یافته بود که با افزایش قیمت گوشت، عرضه دام زنده بیشتر شد و اکنون قیمت این فرآورده دامی متعادل شده است.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: اکنون گوشت گوسفند به صورت شقه ای، هر کیلوگرم 980 هزار تا یک میلیون ریال است و به صورت مخلوط نیز کیلویی یک میلیون و 200 هزار ریال عرضه می شود.

وی درباره کاهش قیمت گوشت در تهران گفت: قیمت خرید دام زنده توسط تهران از بازار خراسان شمالی تعیین کننده قیمت گوشت در این استان است، یعنی اگر خرید دام زنده مورد نیاز تهران از این استان، کم باشد یا با قیمت پایین تری خریداری شود، بر روی قیمت ها در این استان هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ذائقه مردم بجنورد، مصرف گوشت قرمز کم چربی است از این رو عمده گوسفند و بزی که در این استان کشتار می شود، سبک وزن است که این دام زنده با قیمت بیشتری تامین می شود، اما در سایر استان ها گوسفند کشتار شده سنگین وزن است و دام زنده، با قیمت کمتری تامین می شود.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد درباره قیمت گوشت دام زنده در مرکز استان اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم گوشت مجلسی گاو و گوساله هم یک میلیون ریال و گوشت مخلوط 950 هزار ریال است.

خراسان شمالی از قطب های دامپروری و تولید گوشت در کشور است.

سه میلیون واحد دامی در خراسان شمالی نگهداری و پرورش داده می شود.

*س_برچسب‌ها_س*