شنبه 29 اردیبهشت 1403

لات کوچه خلوت پرتغالی!

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
لات کوچه خلوت پرتغالی!

تیم فوتبال سپاهان با مواریس نه تنها در بحران به سر می برد که نشان می دهد توان جدال ها و اتفاقات بزرگ و حساس را هم ندارد.

سرویس ورزش مشرق- تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران یک بر صفر مغلوب استقلال شد تا یک بازی مهم و شش امتیازی را از دست دهد. این نتیجه یک بعد دیگر هم داشت؛ ششمین شکست متوالی زردپوشان اصفهانی با مربی که قرارداد نجومی دارد. حالا این تردید ایجاد شده که مورایس، توانایی هدایت و رویاپردازی با سپاهان را دارد یا خیر؟ آیا هزینه های شگفت انگیز سپاهان با این مربی، دستاورد و نتیجه قابلی هم داشته؟

سپاهان که هزینه کردهای نجومی در لیگ برتر داشته و انتظارات از آن بالاست، تا اینجای مسابقات عملکرد مطلوبی نداشته. حالا هم شش هفته است که می بازد و نمی تواند از این بحران خارج شود. سپاهان با سرمربی گران قیمتش، نشان داده در جدال ها و مقاطع حساس مانند بازی دیروز در ورزشگاه آزادی، قافیه را می بازد و از رقابت باز می ماند. البته، مورایس شخصیتی قابل احترام دارد اما دستاورد او در لیگ برتر و جام حذفی برای سپاهان چه بوده و اینقدر می ارزیده؟ در واقع، برای ایستادن در این نقطه لیگ برتر، این همه هزینه و ریخت و پاش بی معناست.

تیم اصفهانی در لیگ قهرمانان آسیا نیز با مورایس کار عجیبی نکرده و نتایج معمولی رقم زده. او در جدال حساس با الهلال عربستان، نشانی از اعتبار و اقتدار را نداشت. در شرایطی که سپاهان شکست سنگینی را برابر الهلال داشت، نساجی با هزینه ای به مراتب کمتر از این تیم، همین نتیجه را رقم زد؛ حتی با نمایشی بهتر! در واقع، در این عرصه نیز سرمربی پرتغالی نتوانست دستاورد خاصی را از خود به یادگار بگذارد و حتی می توان خاطره شکست برابر حریف عربستانی را تلخ و سنگین دانست. در جنین شرایطی، به نظر می رسد که سپاهان حریف قدر و جدی برای تیم های پایین جدول و ضعیف بوده و در جدال های حساس، کاری به پیش نبرده. گویا سپاهان با مورایس را می توان لات کوچه خلوت نامید...

لات کوچه خلوت پرتغالی! 2
لات کوچه خلوت پرتغالی! 3