چهارشنبه 4 مهر 1403

لالوویچ خبر داد: تغییرات برای حفظ کشتی در المپیک

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
لالوویچ خبر داد: تغییرات برای حفظ کشتی در المپیک

نناد لالوویچ از تغییرات جزئی برای حفظ موقعیت کشتی در بازی های المپیک خبر داد.

به گزارش مشرق، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به برگزاری بازی‌های المپیک 2024 پاریس، صحبتی با یک رسانه آمریکایی داشت. مهمترین صحبت‌های لالوویچ را در زیر می خوانید:

نظرتان درباره برگزاری المپیک 2024 پاریس چه بود؟

از تمام اتفاقاتی که در پاریس رخ داد خوشحالم. جزئیاتی بود که می‌توانست بهتر رقم بخورد ولی در کل المپیک عالی بود و در مرکز یکی از زیباترین شهرهای دنیا بودیم و در کنار ایفل از فضای المپیک لذت بردیم.

در طول دوران حضورتان در اتحادیه جهانی کشتی که به 10 سال می‌رسد اگر قرار باشد به یک کارتان افتخار کنید کدام کار است؟

شفافیت زیاد. دنبال کننده‌های زیاد در رشته ما و موفقیت‌های ما در جزئیاتی که باعث شد به این اهداف برسیم از داوری و قرعه کشی گرفته تا البته حضور پررنگ‌تر زنان در رشته ما.

برای هواداران، المپیک اوج رقابت کشتی است. چیزی که خیلی مورد نظر هواداران کشتی است، وزن های المپیکی است. آیا قرار است تغییری در این وزن‌ها داده شود؟

امیدوارم ولی خیلی به زمان نیاز داریم. از نظر تعداد ورزشکار رشته اول در المپیک را داریم و باید موقعیت‌مان را در بازیهای المپیک حفظ کنیم و شاخه جدیدی را در حال معرفی هستیم یعنی کشتی ساحلی که برای اولین بار در المپیک جوانان داکار 2026 حضور خواهد داشت.

در 2013 کشتی در خطر حذف از المپیک بود. الان چه وضعیتی در کشتی حکم‌فرما است؟

نمی‌توانیم مقایسه کنیم. الان کشتی از طرف کمیته بین‌المللی المپیک و جنبش المپیک خیلی مهم تلقی می‌شود. باید البته کشتی را به روز نگه داریم تا این جایگاه را حفظ و بهتر کنیم.

مثلا در چه زمینه‌هایی باید پیشرفت حاصل شود؟

در زمینه توسعه کشتی در کشورهایی که در سطح نخست نیستند. همین الان شاید متوجه تغییراتی در زمینه توزیع مدال بین کشورهای مختلف شده‌اید. کشتی فرنگی در آسیا روز به روز در حال بهتر شدن است و کشورهای جدیدی را در بین کشورهای برتر می‌بینیم. مثلا کشورهای آمریکای جنوبی را می‌بینیم که در حال توسعه هستند. شما شاید بگویید روسیه در المپیک نیست و طبیعی است ولی روسیه در هر وزن فقط یک کشتی گیر داشت. الان کشتی گیر ژاپنی داریم که در کشتی فرنگی قهرمان شده است که قبلا ندیدیم. کشتی آزاد نیز در اروپا خیلی بهتر شده است.

تغییراتی در وزن‌ها و مسائلی از این قبیل دارید؟

تغییرات قطعا خواهیم داشت. المپیک را بررسی خواهیم کرد و تغییرات را اعمال خواهیم کرد. مثل این است که روغن جدیدی وارد ماشین کنیم تا این رشته را تماشاگرپسند کنیم. نکته مهم این است دوست داریم وقتی یک ورزشکار کشتی اش را تمام می کند سالم باشد یعنی در همان وزنی که بوده کشتی بگیرد و این بیشتر به سود خود ورزشکار است که در همان وزن طبیعی‌اش که هست کشتی بگیرد. با کمیته پزشکی صحبت خواهیم کرد که چه چیزهایی انجام دهیم. درباره رده‌بندی ورزشکاران برای حضور کشتی‌گیران باید تغییراتی لحاظ کرد. شرایط را نیز نباید پیچیده کرد.

قبلا از اهمیت رسانه گفته بودید. درباره اهمیت شرکای رسانه‌ای برای اتحادیه جهانی کشتی بگویید.

از عملکرد رسانه‌ای خصوصا در آمریکا رضایت داریم و تمایل داریم که این همکاری ها گسترش یابد. از اهمیت رسانه برای رشته ورزشی مان آگاه هستیم چون بدون آن هیچ هستیم. هر بازاری را برای این امر مهم می‌دانیم از آمریکا تا ژاپن. کمیته بین‌المللی المپیک چند کشور در این زمینه دارد. همه کشورها را قرار نیست در نظر بگیریم ولی یک سری کشورها چرا. مثلا ایران، چون کشتی محبوبیت بالایی در این کشور دارد.

برای آمریکایی‌ها جهانی 2017 در آمریکا خیلی تجربه جالبی بود. این اتفاق تکرار می‌شود؟

خیلی دوست داریم بار دیگر در آمریکا خصوصا قبل از بازی‌های المپیک 2028 یک جهانی دیگر در آمریکا داشته باشیم. دوست داریم دوباره به لاس وگاس برگردیم و چند رقابت جوانان نیز ممکن است در این کشور باشد. رقابت‌های جهانی لاس‌وگاس خیلی چیزها را تغییر داد و تاثیرات مثبتی داشت.

منبع: ایسنا