شنبه 31 شهریور 1403

لحظات نفس‌گیر امدادرسانی اورژانس به کودک 6 ساله حادثه‌دیده

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
لحظات نفس‌گیر امدادرسانی اورژانس به کودک 6 ساله حادثه‌دیده

در پی واژگونی یک دستگاه خودروی حامل یک زن و کودک 6 ساله‌اش در جاده اراک - ملایر، مادر دچار جراحت شده و جان می‌بازد اما کودک با تماس اورژانس نجات می‌یابد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعت حدود 22 شب یکی از روزهای اسفندماه 1402، مادری با دختر 6 ساله‌اش در محور ملایر اراک در حال رانندگی بوده که کنترل خودرو را از دست می‌دهد و خودرو از جاده خارج و دچار واژگونی می‌شود.

ابتدا یکی از اقوام این خانواده با اورژانس تماس می‌گیرد و خبر از تصادف خودرو می‌دهد، سپس کارشناس اورژانس با کودک تماس می‌گیرد و کودک تلاش می‌کند موقعیت دقیق خود را به اورژانس 115 اعلام کند و این فرآیند بیش از 10 دقیقه به طول می‌انجامد.

یکتاپرست؛ سخنگوی اورژانس کشور در این باره به تسنیم گفت: متاسفانه چندسالی است که علی‌رغم درخواست اورژانس مبنی بر مکان‌یابی دقیق مددجویان، این امکان برای اورژانس فراهم نشده است و این موضوع منجر به این شده که در هر ماموریت، چند دقیقه از زمان، بابت دریافت آدرس از مصدومان حوادث یا بیماران تلف شود. در صورتی که اگر امکان مکان‌یابی دقیق محل حادثه یا منزل مددجویان وجود داشت سرعت امدادرسانی به مصدومان و مجروحان بیشتر می‌شد.

ماجرای یک تماس تلفنی که نوزاد 2 روزه را از مرگ نجات داد

وی افزود: مادر این کودک دچار خونریزی بوده و متاسفانه جان خود را در صحنه تصادف از دست داده است اما کودک، با امدادرسانی اورژانس از این حادثه و خطر سرمازدگی نجات می‌یابد‌.

آن‌چه در ادامه می‌شنوید فایل صوتی مربوط به این حادثه است که در واحد ارتباطات اورژانس 115 همدان، ضبط شده و اکنون در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است:

.