چهارشنبه 18 مهر 1403

لرستان خسته از شعار، در انتظار مرد عمل

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لرستان خسته از شعار، در انتظار مرد عمل

این روزها با دیدن مردی از جنس مردم و یادآور سردار دلها که به دل محرومیت ها می زند و فاصله خود را با فقیرترین مردمان به صفر رسانده است بارقه امید در دل جوانان لرستانی زنده شده و در انتظار آمدنش هستند تا غبار محرومیت را از چهره این استان بزداید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سالهاست استان لرستان را با نام محرومیت می شناسند و مهر فلاکت بر پیشانی اش خورده است، استانی که علیرغم ظرفیت های فراوان و نعمات خدادادی اش اما در فقر و بیکاری زبانزد است.

با گذشت سالها نه تنها مشکلات این استان در بحث اشتغال و ایجاد پروژه های جدید مرتفع نشده بلکه آنچه در چنته داشته نیز یکی پس از دیگری از دست رفته و رمق جوانان استان را گرفته است.

صدرنشینی لرستان در شاخص های تورم، بیکاری، فلاکت و سقوط آزاد شاخص‌های رشد و توسعه استان حکایت از تصدی گری مدیران ناکارآمدی داشته که سال به سال این استان را در قعر جدول پیشرفت قرار داده اند.

محرومیت لرستان در حالیست که این استان یکی از حوضه های پرباران کشور با روان آب‌های بسیار، پتانسیل های خاص گردشگری، زمین های حاصلخیز، معادن غنی، نیروی کار جوان و تحصیل‌کرده و... است که این ظرفیت ها با فقر موجود با هم جور درنمی‌آید.

حاصل کلنگ های چندین باره ای که بی نتیجه بر زمین زده شد و کارخانه هایی که قفل بی تدبیری بر درشان خورد، خانه نشینی جوانانی است که در این روزهای گرانی توان ازدواج و تشکیل خانواده ندارند، عده ای نیز غرق در آسیب های اجتماعی شده اند و برخی نیز برای لقمه ای نان، شوتی گری را یدک کشیده و دل به جاده زده و با مرگ بازی میکنند.

استانی مانند لرستان که در تمام ادوار خوش درخشیده و پا به پای انقلاب حماسه ساز شده است مستحق جایگاه محرومیت نیست، جوانان رشید این سرزمین در دوران دفاع مقدس جان بر کف روانه جبهه های نبرد شدند تا مبادا ذره ای از خاک کشور به دست دشمنان اسلام بیفتد و حال حق مردم این استان است که از فقر و فلاکت عبور کرده و درهای پیشرفت به رویشان گشوده شود.

این روزها با دیدن مردی از جنس مردم و یادآور سردار دلها که به دل محرومیت ها می زند و فاصله خود را با فقیرترین مردمان به صفر رسانده است، بارقه امید در دل جوانان لرستانی زنده شده و در انتظار آمدنش هستند تا مرهمی بر زخم های زندگی شان باشد.

اولویتی که رییس جمهور مردمی به استانهای محروم داده و در ابتدای شروع دولت سیزدهم سفرهای سرزده خود را از استانهای کم برخوردار کلید زده است خوشایند بوده و قطعا حاصل آن پیشرفت و آبادانی را در پی خواهد داشت.

مردم لرستان نیز این روزها در انتظار مرد میدان و عمل هستند تا غبار محرومیت را از چهره این استان بزداید و با به چرخش درآوردن کارخانه های بی جان و ایجاد اشتغال برای جوانان، لرستانی آباد را تجربه کنیم.

انتهای پیام /

  • نویسنده: فاطمه بیرانوند