پنج‌شنبه 19 مهر 1403

لزوم اعمال «تعرفه کاهش برق گرمسیری» در بادرود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
لزوم اعمال «تعرفه کاهش برق گرمسیری» در بادرود

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری بادرود رعایت نشدن قانون تعرفه گرمسیری است به طوری که در کاشان و بخش کویرات به خوبی می‌توانند از تعرفه کاهش برق گرمسیری استفاده کنند، اما در بادرو این امکان وجود ندارد.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این موضوع که برداشت برخی محصولات نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده امری طبیعی است. برای مثال زمانی در بادرو برداشت انار به قدری زیاد بود که بیش از 500 کامیون از این محصول به دیگر نقاط کشور می‌رفت، اما هم‌اکنون در حالت خوش بینانه 20 کامیون انار از بادرود بیرون می‌رود.

وی افزود: البته برداشت گلابی از باغ‌های نطنز نسبت به گذشته خیلی کم نشده است و امسال در روستای طامه برداشت گلابی مطلوب بود. همچنین امسال برداشت گیلاس و گردو در نطنز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر گزارش شد.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: البته در بادرود به دلیل کم‌آبی و محدود بودن منابع آب، از وسعت کشتزارهای مختلف کاسته شده است و به مرور زمان برخی درختان نیز به دلایل مختلف آسیب دیده‌اند. در برخی از سال‌ها نیز مشکل سرمازدگی و یخ‌زدگی محصولات مختلف را نیز داشته‌ایم که سبب از بین رفتن میوه درختان در بادرود شد.

فیروزی تصریح کرد: روستای طامه نطنز جز مناطق سردسیر محسوب می‌شود و در کل کشت محصولات مختلف در این روستا به‌خوبی انجام می‌شود و اینکه برخی ادعا کرده‌اند برداشت گلابی نسبت به سال‌های قبل کم شده است صحت ندارد.

وی با بیان اینکه کمبود منابع آبی سبب نارضایتی کشاورزان شده بود، ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود منابع آب در بادرود پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا ساعات کنتور آب کشاورزی افزایش یابد که دستورات لازم در این خصوص به منظور افزایش ساعت‌های بهره‌برداری از کنتور آب داده شده است. امسال برداشت صیفی‌جات از قبیل گرمگ، طالبی و خربزه به نحو مطلوبی در بادرود انجام شد و مشکل خاصی نبود.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری بادرود رعایت نشدن قانون تعرفه گرمسیری است که فشار زیادی به مردم در این خصوص وارد می‌شود چرا که تبعیض‌آمیز است به طوری که در کاشان و بخش کویرات این منطقه که 6 کیلومتری بادرود هستند به خوبی می‌توانند از تعرفه کاهش برق گرمسیری استفاده کنند، اما در بادرو این امکان وجود ندارد.

فیروزی افزود: برای رفع این مشکل نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتم که آقای روحانی در دستور خود به وزیر نیرو تأکید کردند که اگر چنین تبعیضی وجود دارد باید رفع تبعیض شود که وزیر اعلام کرد این مشکل را به زودی حل خواهیم کرد تا رضایتمندی مردم بادرود حاصل شود. برای مثال اگر قبض برق یک کشاورز ماهیانه 400 هزار تومان بیاید در صورت احتساب تعرفه کاهش برق گرمسیری قبض او به میزان محسوسی کاهش می‌یابد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکل دیگر این منطقه، جاده بادرود - کاشان است که کیفیت مناسبی ندارد به طوری که تصادف‌های زیادی در این جاده رخ داده است و به دلیل اختلاف میان پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی، عملیات بهسازی و نوسازی این جاده 8 سال تعطیل شده بود که مقرر شد به زودی با آمدن پیمانکار جدید عملیات از سر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: زیباسازی فضای شهری بادرود باید به شکل بهتری انجام شود که شهرداری به دلیل کمبود اعتبارات در این خصوص نتوانسته موفق عمل کند. امیدواریم در حوزه روستاها دولت بودجه بهتری اختصاص دهد و بنیاد مسکن بتواند بازنگری طرح‌های هادی روستاها را عملیاتی کند.

انتهای پیام