سه‌شنبه 28 فروردین 1403

لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در لرستان / مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه صنعت و معدن با سرعت بیشتری پیگیری شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در لرستان / مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه صنعت و معدن با سرعت بیشتری پیگیری شود

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه صنعت و معدن باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی صبح امروز در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با تاکید بر اینکه ایران در حوزه اقتصادی و ظرفیت‌ها جزء 20 کشور جهان است اما در حوزه صادرات و ایجاد ثروت دارای مشکلات زیادی بوده و زیرساخت‌ها در این رابطه کافی نیست، اظهار داشت: کارهای اساسی زیادی باید انجام گیرد تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه مهم این است که در مسیر حرکت کنیم و دچار آزمایش و خطا نشویم، افزود: باید کارها و اقدامات اساسی و پایه‌ای انجام دهیم تا افرادی که متعهد و کاردان هستند و دانش و تجربه لازم را دارند مورد استفاده قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه لرستان استان خاصی است و رئیس جمهور نیز تاکید کردند که لرستان را در محور اشتغال ویژه می‌بینند، تصریح کرد: این مهم پیامدهایی باید برای استان داشته باشد، آن هم در سالی که به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال» نامگذاری شده است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه وزیر صمت اعلام کردند 17 یا 18 میلیارد دلار برای 48 طرح بزرگ صنعتی در 13 استان در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: جایگاه لرستان در این 13 استان کجاست؟ مشخص شد که اصلاً لرستان در این 17 یا 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری و 48 طرح بزرگ جایگاهی ندارد، برای رئیس سازمان صمت استان، استاندار لرستان و 9 نماینده نیز سخنان وزیر را ارسال کردم و تاکید کردم که این امر پیگیری شود.

وی بیان کرد: با وجود ظرفیت کلانی که در همه زمینه‌ها لرستان دارد و 28 درصد سنگ‌های تزئینی کشور و سه درصد از سنگ‌های تزئینی دنیا در لرستان قرار دارد، برخی از کارخانه‌های سنگ استان با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند و یا سنگ خام فروشی می‌شود و با چندین برابر قیمت بعد از فرآوری دوباره به کشور و استان بر می‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه در طرح آمایش صنعت، استانی که به عنوان محور اشتغال نامگذاری شده، باید مورد توجه قرار بگیرد و این امر نیز باید از سوی سازمان صمت استان، استاندار و نمایندگان مورد پیگیری قرار بگیرد، ادامه داد: بیکاری، تورم، عدم رونق کسب و کار و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آنها در لرستان جای تأسف است، این در حالیست که استان دارای ظرفیت‌های گوناگون کشاورزی، باغداری، صنعت و... است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه جای تأسف است که کارخانه‌هایی مانند فولاد ازنا، عظیم خودرو بروجرد، سیمان خرم آباد، پارسیلون، کارخانه‌هایی مانند چرم و پوست که تنها نامی از آنها باقی مانده، این وضعیت را دارند، گفت: علت زیادی از مشکلات این واحدها به وزارت صنعت، معدن و تجارت بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی کارگاه‌های زیادی داریم که نیمه تعطیل هستند و با ظرفیت کافی کار نمی‌کنند، تصریح کرد: از 500 هزار خانواده در لرستان، 100 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند، حدود 40 هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی داریم که باید در مورد لرستان با سرعت بیشتری کارها انجام بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به پیگیری‌ها در سطح کلان و ملی برای رفع مشکلات استان عنوان کرد: صنایع تبدیلی می‌تواند در لرستان تغییر و تحولی ایجاد کند، پنج هزار تن انار در کوهدشت داریم، 30 هزار تن انجیر سیاه در پلدختر و صدها هزار تن محصولات باغی داریم و این در حالیست که استان به لحاظ داشتن سردخانه و صنایع تبدیلی دارای مشکلات فراوانی است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر تکمیل سدهای نیمه تمام، شبکه‌های آبیاری، صنایع تبدیلی و... در لرستان و نقش مؤثر آنها در افزایش درآمد استان، خاطرنشان کرد: مصوبات مربوط به سفر رئیس جمهور به خصوص در حوزه صنعت و معدن باید با سرعت بیشتری پیگیری و عملیاتی شوند.

وی تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که تحولی در حال انجام است، آشکار ببینند، استانی مانند لرستان با این همه ظرفیت و پیشینه عقب ماندگی با این اعتبارات قطره چکانی راه به جایی نمی‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نقش مؤثر لرستان در دفاع از نظام و انقلاب اظهارداشت: باید مراقب باشیم استان دست خوش اتفاقات ناگوار نشود، وضعیت استان ما و رسیدگی به صنعت لرستان یک وضعیت و توجه خاصی را می‌طلبد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به افزایش قیمت کالاها، افزود: قرار بود افزایش قیمت را تنها در چهار کالا داشته باشیم، دولت باید به قول‌های خود در این رابطه عمل کند چرا که نظم و انضباطی در وضعیت بازار مشاهده نمی‌شود و تنظیم بازار باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام /