یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

لزوم پلمب خودکار ساختمان‌های ناایمن پس از دریافت چند مرتبه اخطار

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
لزوم پلمب خودکار ساختمان‌های ناایمن پس از دریافت چند مرتبه اخطار

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: باید با سیستم قضایی فرآیند خودکاری را ایجاد کنیم که اگر ساختمانی پس از چند بار تذکر گرفت دیگر وارد فرآیند‌های قضایی نشود و به صورت خودکار پلمب شود.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران به عنوان یکی از پر جمعیت‌ترین کلانشهر‌های دنیا با معضلاتی مواجه است و رسیدگی به آن‌ها از منظر ایمنی مهم است.

وی ادامه داد: اگر دقت ملاحظه نشود ممکن است بحران ایجاد شود و بر همین اساس کار آتش نشانان به دلیل اینکه باید دقت و سرعت بالایی داشته باشند مهم است.

سروری گفت: آموزش است که هم سرعت و هم دقت را ایجاد می‌کند و ایجاد برج 20 طبقه هم سرعت و هم دقت را افزایش می‌دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: مسئله ایمنی در شهر را نمی‌توان صرفاً به آتش نشان‌ها معطوف کرد و بر همین اساس قرارگاه ایمنی باید با دقت و با شدت کار خود را ادامه دهد من نگران هستیم که قرارگاه‌ها شکل ظاهری بگیرند، اما ایمنی موضوعی نیست که با آن به چشم مسائل سرسری نگاه کرد.

وی گفت: برای صیانت از سرمایه‌های شهر که آتش نشانان هستند باید برنامه دقیق داشته باشیم و نقش دانش بنیان‌ها در حوزه ایمنی بسیار مهم است و استفاده از پهپاد‌های خاموش کننده آتش بسیار مهم است.

سروری با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه ایمنی وجود دارد گفت: در حوزه ساختمان‌های ناایمن آتش نشانی بار‌ها اخطار می‌دهد، اما این فرایند پاسخگوی شهر تهران نیست و باید با سیستم قضائی فرایند خودکاری را ایجاد کنیم که اگر ساختمانی پس از چند بار تذکر گرفت دیگر وارد فرایند‌های قضائی نشود و به صورت خودکار پلمب شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: سالهاست که بحث ساختمان‌های ناایمن مطرح است، اما وضعیت آن مشخص نیست و فرایند‌ها به صورت لاک پشتی است و باید با همکاری قوه قضائیه به فرایندی کارآمد برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری