چهارشنبه 18 مهر 1403

لغو برگزاری نماز جمعه در سه شهر خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لغو برگزاری نماز جمعه در سه شهر خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - مسوول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه در خراسان شمالی گفت: به علت وضعیت هشدارآمیز کرونایی، آیین نماز جمعه این هفته، در روز 27 تیرماه، در سه شهر بجنورد، شیروان و گرمه برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام نعمت الله آزموده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، نماز جمعه تنها در شهرهایی که به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت سفید و زرد، هستند برگزار می شود، که بدین ترتیب شهرهای بجنورد، شیروان و گرمه به دلیل شرایط نامناسب کرونایی، نباید این آیین را برگزار کنند.

وی در خصوص دیگر شهرها و مناطق استان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، نماز جمعه در مناطق زرد و سفید نیز با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و از ورود اطفال و کهنسالان و افراد با بیماری های زمینه ای و یا افراد با علائم تب به مکان برگزاری این آیین عبادی و سیاسی، ممانعت به عمل می آید.

مسوول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه در خراسان شمالی افزود: استفاده از ماسک و مهر و سجاده شخصی برای نمازگزاران الزامی است.

جمعه پیش، نماز جمعه در شهرهای بجنورد و گرمه برگزار نشده بود.

در استان خراسان شمالی، نماز جمعه در 16 نقطه اقامه می‌شود و در شرایط عادی 6 تا 12 هزار نفر از نمازگزاران در این آیین شرکت می‌کنند.

ابتلای به کرونا در استان خراسان شمالی از اوایل تیرماه در وضعیت هشدارآمیزی قرار گرفت که بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز شنبه هفته جاری در شرایط قرمز و امروز - سه شنبه - در زمره استان های در وضعیت هشدار شناخته شده است.

تاکنون 262 هزار و 173 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تا امروز شمار جانباختگان این بیماری به 13 هزار و 211 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*