سه‌شنبه 8 آبان 1403

لیگ بازی های رایانه ای امسال دوباره برگزار خواهد شد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع

معاون نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: امیدواریم با بهتر شدن وضعیت کرونا در کشورمان، مسابقات و لیگ بازی های رایانه ای بار دیگر از سرگرفته شود.

محمدصادق افراسیابی عصر سه شنبه در دیدار جمعی از مسؤولان بازیگاه های (گیم نت های) استان قم گفت: این واحدهای صنفی دارای مسائل و مشکلات متعددی هستند که باید به خوبی احصاء شده و برای برطرف کردن آنها با یک کار پژوهشی مناسب، اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه در شهر قم تعداد بازیگاه های دارای مجوز یا بدون مجوز به نسبت جمعیت، بسیار بیشتر از دیگر شهرهاست، اظهار داشت: همین امر سبب می شود تا مسائل و مشکلات این واحدها بیشتر از دیگر شهرها نمود داشته باشد، از این رو تصمیمات استانی نیز می تواند در رفع مشکلات آنها بسیار تأثیرگذار باشد.

معاون بنیاد ملی بازی های رایانه ای بر ضرورت صدور مجوز بازیگاهها از یک مرجع مشخص تأکید کرد و گفت: متأسفانه در قوانین و ضوابط مرتبط با این واحدها حتی در صدور مجوز آنها، کمبودها و ضعف هایی وجود دارد که باید به آنها توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید ضوابط و استانداردهای مشخص برای بازیگاهها تعیین شود تا از سردرگمی فعالان در این حوزه جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: اکثر بازیگاهها مورد اعتماد مردم منطقه پیرامون خود هستند، اما متأسفانه تخلفاتی نیز در این مجموعه ها انجام می گیرد که باید آسیب شناسی و با آنها برخورد شود.

افراسیابی مشکل هزینه و نوسانات برق بازیگاهها را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بدون تردید با مشارکت تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط با بازیگاهها، می توان بسیاری از مشکلات آنها را برطرف کرد، زیرا با توجه به نیازها و مقتضیات روز این اقدامات باید انجام شود.

وی در پایان بر ضرورت تقویت و حمایت از بخش خصوصی، جهت بهبود وضعیف و ارتقاء کیفیت بازیگاهها در ابعاد مختلف تأکید کرد و گفت: باید برای توسعه بازی های رایانه ای ایرانی در بازیگاهها و افزایش استقبال جوانان و نوجوانان از آنها، با مشارکت خود این واحدها برنامه ریزی و اقدام شود.