چهارشنبه 4 مهر 1403

لیگ برتر و لالیگا به آمریکا می‌روند / پایان عصر لیگ‌های ملی: فوتبالی که نخواهیم شناخت

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لیگ برتر و لالیگا به آمریکا می‌روند / پایان عصر لیگ‌های ملی: فوتبالی که نخواهیم شناخت

درحالیکه فیفا آماده است با برگزاری مسابقات لیگ برتر و لالیگا در کشورهای دیگر موافقت کند گری لینه‌کر به شدت از این تصمیم انتقاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، گفته می‌شود فیفا در آستانه موافقت با اقدامی است که می‌تواند شکل و شمایل فوتبال را به شکلی غیر قابل بازگشت تغییر دهد. برگزاری مسابقات لیگهای مهمی مثل لیگ برتر انگلیس و لالیگا در کشورهایی به جز کشورهای مبدا لیگها، انگلیس و اسپانیا.

بی‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرد فیفا کارگروهی تشکیل داده تا موضوع برگزاری مسابقات لیگهای ملی در کشورهای خارجی را بررسی کند ولی نظر عمومی مدیران فیفا موافقت با این پیشنهاد است.

با اینکه لیگ برتر اخیرا اعلام کرد که برنامه‌ای فوری برای برگزاری مسابقاتش در آمریکا را ندارد ولی لالیگا تایید کرده که قصد دارد از فصل 26-2025 برخی مسابقات لیگ اسپانیا را در خاک آمریکا برگزار کند. این در حالی است که در اسپانیا پیش از این هم تلاش می‌شد تا برخی مسابقه‌ها در آمریکا برگزار شود و بارسلونا در سال 2019 قصد داشت دیدارش با خیرونا را در شهر میامی برگزار کند که این اتفاق رخ نداد.

گری لینه‌کر از اولین چهره‌هایی است که به این احتمال واکنش نشان داد و از فیفا درخواست کرد با این پیشنهاد مخالفت کند. او با انتشار یک توییت به خبر منتشرشده درباره آماده بودن فیفا برای موافقت با برگزاری مسابقات لیگها در کشورهای خارجی تنها با سه کلمه واکنش داد:" نه، نه، نه".

جالب اینجا است که در گذشته فیفا بود که به عنوان مدعی اصلی با این پیشنهادها مخالفت می‌کرد و می‌گفت هر لیگ ملی تنها باید در همان کشور مبدا برگزار شود. گفته می‌شود تغییر نظر فیفا از جلسه شورای فیفا در بانکوک اتفاق افتاده و در همان نشست مقرر شده که کارگروهی برای بررسی موضوع تشکیل شود.

لیگ برتر و لالیگا به آمریکا می‌روند / پایان عصر لیگ‌های ملی: فوتبالی که نخواهیم شناخت 2
لیگ برتر و لالیگا به آمریکا می‌روند / پایان عصر لیگ‌های ملی: فوتبالی که نخواهیم شناخت 3