یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

ماجرای انهدام پهپاد هرمس رژیم صهیونیستی چه بود؟

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ماجرای انهدام پهپاد هرمس رژیم صهیونیستی چه بود؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر اباذر جوکار مشاور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما درخصوص نحوه انهدام پهپاد هرمس متعلق به رژیم صهیونیستی،‌گفت: من در آن مقطع، فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی در اصفهان بودم و در دفترم حضور داشتم که بخشی از سامانه فرماندهی و کنترل محسوب می‌شود.

وی افزود: هنگامی که در دفترم حضور داشتم به من اطلاع دادند، پرنده‌ای در جنوب غرب اصفهان و فراتر از آن، کشف شده است و از من به عنوان فرمانده نبرد منطقه دستور خواستند که باید چه کاری انجام شود. در این راستا، دستور دادم تا اقدامات اولیه در بحث رهگیری این پرنده انجام شود.

فرمانده اسبق منطقه مرکزی پدافند هوایی ارتش با اشاره به مرحله پایانی انهدام پهپاد هرمس رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: بعد از این مرحله، اجازه داده شد تا این پرنده وارد حریم آتش به اختیار ما شده و پس از دستور شلیک به این پرنده صادر شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت انهدام پهپاد متجاوز صهیونیست‌ها در منطقه امن، گفت: ما در حوزه نبرد هوایی ایمنی پروازها را همواره مدنظر داریم. برخی اوقات اتفاق می‌افتد که یک بالگرد در ارتفاع پایین پرواز می‌کند و ارتباط این پرنده با برج قطع می‌شود. ما می‌خواستیم با رعایت ایمنی، پرنده مذکور را در فاصله امن منهدم کنیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

ارتش جمهوری اسلامی ایران

پدافند هوایی ارتش پهپاد هرمس رژیم صهیونیستی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ماجرای انهدام پهپاد هرمس رژیم صهیونیستی چه بود؟ 2