پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

ماجرای توقف ساخت و ساز غیرمجاز در دانشگاه تهران / واکنش متفاوت استاد دانشگاه + فیلم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ماجرای توقف ساخت و ساز غیرمجاز در دانشگاه تهران / واکنش متفاوت استاد دانشگاه + فیلم

اقتصادنیوز: انتشار یک فیلم از استاد دانشگاه تهران که بر درخت تنومند این دانشگاه بوسه می‌زند، این سوال را به ذهن متبادر کرد که دلیل این اقدام چه بود؟ برای پاسخ به این سوال، گزارش پیش رو را از دست ندهید.

به گزارش اقتصادنیوز، در 2 روز گذشته انتشار فیلمی از فضای سبز دانشگاه تهران توسط یکی از استادان این دانشگاه، سوالات زیادی را درباره علت ساخت و ساز در ضلع جنوب غربی به دنبال داشت. حسین آخانی استاد تمام پردیس علوم دانشگاه تهران در این فیلم بر تنه تنومند درخت توسکای دانشگاه تهران بوسه می زند و از نجات یافتن این درخت، خوشحال است.

پیگیری های اقتصادنیوز در خصوص علت ساخت و ساز در فضای سبز دانشگاه تهران حاکی از آن است که برخی مدعی اند که ستاد اقامه نماز جمعه، این سازه را به طور شبانه در ضلع جنوب غربی دانشگاه تهران احداث کرد؛ اما یک روز بعد از این اقدام، دانشگاه تهران نسبت به تخریب این سازه اقدام کرد. این در حالی است که پیش از این، شورای معماری دانشگاه تهران به درخواست کننده احداث این سازه درباره ضرورت اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی تاکید کرده بود.

به گزارش اقتصادنیوز، براساس همان ادعا، ستاد نماز جمعه به منظور جمع آوری کانکس ها و کیوسک های فلزی که از سوی عوامل این ستاد مورد بهره برداری قرار می گیرد، درخواست احداث ساختمان یا سازه ای به متراژ همان کیوسک ها را داده بود. اما قبل از دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی، نسبت به احداث شبانه اقدام کرده بود.

پیگیری‌های اقتصادنیوز از مقامات دانشگاه تهران درباره تکذیب یا رد این ادعا با پاسخی همراه نشده است.

بعد از تخریب این سازه، حسین آخانی با انتشار فیلمی در فضای مجازی نسبت به نجات یافتن درخت توسکای کهن دانشگاه تهران ابراز خوشحالی کرده بود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید