چهارشنبه 6 تیر 1403

ماجرای یک فایل صوتی درباره سلامتی رهبر انقلاب

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
ماجرای یک فایل صوتی درباره سلامتی رهبر انقلاب

فرهنگستان علوم پزشکی درباره انتشار فایل صوتی منتسب به علیرضا مرندی توضیحاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. فرهنگستان علوم پزشکی درباره انتشار فایل صوتی منتسب به علیرضا مرندی توضیحاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرهنگستان علوم پزشکی، اخیراً فایلی ساختگی از گفتگوی تلفنی مجری برنامه برمودا با دکتر سیدعلیرضا مرندی منتشر شده که جعلی است.

فرهنگستان علوم پزشکی درباره انتشار فایل صوتی منتسب به علیرضا مرندی توضیحاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرهنگستان علوم پزشکی، اخیراً فایلی ساختگی از گفتگوی تلفنی مجری برنامه برمودا با دکتر سیدعلیرضا مرندی منتشر شده که جعلی است.

شایعه سازان با توجه به حضور دکتر سیدعلیرضا مرندی به عنوان مهمان برنامه برمودای شبکه نسیم در یکی از برنامه‌های اخیر این مجموعه تلاش کرده‌اند به مخاطب وانمود کنند این گفتگوی تلفنی قبل از ضبط برنامه انجام شده است در حالی که چنین گفتگویی قبل از برنامه مزبور از اساس وجود نداشته است. استفاده از صدا‌های ساختگی (Fake) به جای صدای رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و مجری برنامه در تهیه این فایل صوتی به علت ضعف تکنیکی شایعه سازان با اندکی دقت قابل تشخیص است.

چندی پیش سید علیرضا مرندی، سرپرست تیم پزشکی رهبر انقلاب، درباره وضعیت سلامتی ایشان در برنامه برمودا که از شبکه نسیم پخش می‌شود، توضیحاتی ارائه کرد. مرندی گفت: «خداوند به ما، به جمهوری اسلامی بسیار عنایت کرده است که ایشان را سالم نگه داشته است. سن رهبری کم نیست و از من 9 ماه بزرگتر هستند، اما الحمدالله سالم هستند.» به نظر می رسد صدای ساختگی از این فیلم برداشته شده باشد

چند روز پیش هم،، اخبار و اطلاعات دروغ و با منشاء نامعلومی در برخی کانال‌های پیام‌رسان خارجی منتشر و در آن ادعا شده گفتگویی زنده در شبکه خبر انجام شده و در پی آن نامه‌ای دروغین به رئیس رسانه ملی نسبت داده شدهکه صداو سیما اعلام کرد نامه مزبور و تمامی این ماجرا از پایه و اساس، صحت ندارد و ساختگی است.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

ماجرای یک فایل صوتی درباره سلامتی رهبر انقلاب 2