سه‌شنبه 17 مهر 1403

مادران و دانش‌آموزان خسته از آموزش مجازی / کودکان قربانیان اصلی کرونا هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مادران و دانش‌آموزان خسته از آموزش مجازی / کودکان قربانیان اصلی کرونا هستند

آموزش مجازی با تمام کاستی‌ها و مزایا وارد دومین سال شد اما دیگر هیجان رویهای آغازین را نداردچرا که اغلب با مادران و دانش آموزانی خسته، کلافه و بی انگیزه در مقاطع تحصیلی مختلف مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، آموزش مجازی در دو سال گذشته به علت شرایط خاص همه گیری بیماران کرونا استفاده از فضای مجازی توسط نوجوانان بیشتر شده است، نداشتن سواد رسانه ای موجب تهدیدی جدی برای خانواده ها در دوران کرونا و تعطیلی مدارس شده که نیازمند توجه بیشتر والدین است.

فراهم شدن محیطی امن برای نوجوانان در تربیت صحیح نوجوانان و کاهش گرایش آنها به رفتارهای پر خطر بسیار موثر است.

یک محیط غنی شده می تواند شامل فرزندپروری خوب، آموزش خوب، همسالان خوب، شبکه های اجتماعی قوی باشد. شاید در محیط غنی شه همه چیز آیده آل نباشد اما رفتار باید به گونه ای باشد که اجرای آن منجر به خروجی خوب در راستای تربیت صحیح نوجوان و مصونیت سازی او در برابر آسیب های اجتماعی شود.

فضای مجازی دنیای بی حد و مرز تهدیدی برای دانش آموزان

آموزش مجازی با تمام کاستی ها و مزایا وارد دومین سال شد اما دیگر هیجان رویهای آغازین را ندارد چرا که اغلب با مادران و دانش آموزانی خسته، کلافه و بی انگیزه در مقاطع تحصیلی مختلف مواجه هستیم.

با گذشت بیشتر از یکسال که دانش آموزان در تمام سطوح به واسطه آموزش های برخط ورودی زود هنگام به فضای مجازی را تجربه کردند به نظر می رسد با چم و خم این فضا آشنایی بیشتری پیدا و جذابیت های متنوع آن را که به نوعی در شمار ممنوعیت های تربیتی آنهاست، کشف کرده اند.

نقل قول های والدین نشان می دهد که دانش آموزان با رفتن به اتاق های دربسته به بهانه دیدن کلیپ های آموزشی مدرسه با همین حس کنجکاوی و رسیدن به جذابیت های مورد نظرشان سرگرم می شوند.

مادرانی که دو سال است معلم دانش آموزان هستند

پریوش صفاریان مادر دو دانش آموز بیجاری در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: متاسفانه دنیای شادی که آموزش و پرورش برای دانش آموزان طراحی کرده موجب ایجاد غصه و نگرانی در بین خانواده ها شده است.

وی افزود: نزدیک به دو سال است که تحصیل دانش آموزان به فضای مجازی و بستر شاد کشیده شده در حالیکه بیشترین دردسر برای مادران خانواده است.

این مادر بیجاری عنوان کرد: از ابتدای سال تحصیلی هر روز از ساعت 8 صبح تا یک بعدظهر برای انجام تکالیف فرزندانم در بستر شاد هستن و علنا نمی توانم به کارهای دیگر منزل برسم.

وی ادامه داد: استفاده از فضای مجازی یعنی ورود فرزندانمان به دنیای بی حد و مرزی که بزرگ و کوچک نمی شناسد و موجب تهدیدات زیادی برای دانش آموزان به ویژه مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان شده است.

کودکان قربانیان اصلی کرونا

به گفته کارشناسان اجتماعی کودکان رانده از بازی کودکانه، مدرسه و جمع همسالان خود قربانیان اصلی این ویروس منحوس هستند.

کشاندن آموزش به فضای مجازی و در اختیار گذاشتن گوشی ها هوشمند برای کودکان اوقت فراغت بچه های سرزمین ما را بلعید و به گفته بسیاری از خانواده ها و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی مشکلات متعددی به وجود آورد.

دنیای امروز بچه ها، با گسترش روز افزون رایانه ای زمین تا آسمان با دهه های گذشته فرق کرده و تغییرات روحی و فرهنگی نسل کودک و نوجوان در سایه ابزار جدید، کاملا نرم و البته سریع اتفاق می افتد.

طبق نظر روانشناسان بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مهمی در کاهش تنش های خانواده ها و آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.

آموزش حضوری 127 هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در کردستان آغاز شد

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از روز 15 آبان دانش‌آموزان متوسطه دوم شامل پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پس از 20 ماه تعطیلی مدارس، در مدرسه حضور یافته و آموزش حضوری می‌بینند.

وی افزود: متوسطه آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: آموزش حضوری مابقی دانش‌آموزان نیز از 16 آبان آغاز شده و در زمینه نحوه حضور در مدرسه و تصمیم گیری برای گروه بندی دانش‌آموزان برای حضور درمدرسه اختیار تام به شورای مدارس داده شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در حال حاضر 75 درصد از این تعداد دانش‌آموز متوسطه دوم استان واکسینه شده و 24 درصد یا مراجعه نکرده و یا به هر دلیل دیگری هنوز واکسینه نشده اند اما می توانند در مدارس حضور یابند البته به احتمال زیاد مجبور باشند برای حضور در مدرسه هرچند مدت یک بار تست کرونا بدهند.

وی همچنین به آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و مقطع ابتدایی اشاره کرد و بیان کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی آموزش حضوری این مقاطع نیز از اول آذر آغاز میشود، ضمن اینکه مدارس روستایی و مدارس شهری با جمعیت کم از اول مهر آغاز شده است.

انتهای پیام /

مادران و دانش‌آموزان خسته از آموزش مجازی / کودکان قربانیان اصلی کرونا هستند 2
مادران و دانش‌آموزان خسته از آموزش مجازی / کودکان قربانیان اصلی کرونا هستند 3
مادران و دانش‌آموزان خسته از آموزش مجازی / کودکان قربانیان اصلی کرونا هستند 4
مادران و دانش‌آموزان خسته از آموزش مجازی / کودکان قربانیان اصلی کرونا هستند 5