یک‌شنبه 1 مهر 1403

مالکان خانه های خالی شناسایی شدند / ارسال اطلاعات بیش از 40 هزار واحد مسکونی خالی جدید به سازمان امور مالیاتی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
مالکان خانه های خالی شناسایی شدند / ارسال اطلاعات بیش از 40 هزار واحد مسکونی خالی جدید به سازمان امور مالیاتی

ایرنا نوشت: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم اطلاعات واحدهای مسکونی خالی برای سال مالیاتی 1401 به تعداد 40 هزار و 213 مورد برای اشخاص دارای بیش از پنج واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

هادی عباسی اصل با اشاره به ارسال اطلاعات بیش از 40 هزار واحد مسکونی خالی جدید به سازمان امور مالیاتی، تصریح کرد: در مرحله اول نیز اطلاعات 19 هزار و 290 خانه خالی برای سال مالیاتی 1401 معرفی شده بود که با این حساب از ابتدای امسال در مجموع 59 هزار و 503 واحد مسکونی خالی بر اساس سامانه املاک و اسکان طی 2 نوبت به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

وی با اشاره به ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1394 مجلس شورای اسلامی، افزود: هر خانه‌ای که بیش از 120 روز در یک سال مالیاتی خالی باشد، مشمول دریافت مالیات است و شناسایی این خانه‌ها بر اساس ماده 169 مکرر همان قانون، از طریق سامانه املاک و اسکان صورت پذیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش از ارسال فهرست به همه اشخاص در قالب ارسال پیامک یا نامه، اخطار لازم داده شد تا اطلاعات افراد ساکن در واحدهای مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند. بر اساس بند 5 تبصره 8 ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقیقی و حقوقی که در مهلت مقررنسبت به تکمیل اطلاعات سکونت، مالکیت و ملک خود اقدام نکنند به عنوان خانه خالی، به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1854296