جمعه 28 اردیبهشت 1403

ماموریت گرایی و نقش دانشگاه ها در پیشبرد اقتصاد دانش بنیان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ماموریت گرایی و نقش دانشگاه ها در پیشبرد اقتصاد دانش بنیان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید رضا طهوری، مشاور وزیر کشور در امور فناوری در نشست بررسی مسائل ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه های استان قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، گفت: ماموریت گرا کردن دانشگاه ها و توجه آنها به حل مسایل و مشکلات مهم جامعه از جمله در بخش تولید و پیشبرد اقتصاد دانش بنیان براساس اسناد بالادستی دنبال و پیگیری می شود.

طهوری اظهار داشت: در اسناد بالادستی به نقش دانشگاه ها در کمک به حل مسایل مهم و کلیدی و ارتقای توانمندی آنها برای کمک به رشد اقتصاد دانش بنیان تاکید شده و برهمین اساس دولت می کوشد تا با برنامه ریزی مناسب به دانشگاه ها در این خصوص ماموریت های لازم را ارایه دهد.

وی گفت: به پیشنهاد وزارت کشور نیز برنامه دانش بنیان از سوی دولت به تصویب رسیده که در آن وزارت علوم موظف است ماموریت هایی را به فراخور ظرفیت دانشگاه ها برای آنها تعیین کند تا این مراکز علمی بتوانند برای حل مسایل و مشکلات و نیازهای اساسی در جامعه تلاش کنند.

طهوری همچنین خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور در گرو تلاش بازیگران این حوزه یعنی دانشگاه ها، نخبگان و پژوهشگران، کارآفرینان، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و واحدهای فناور است.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری اظهار داشت: دولت می کوشد با تعریف ماموریت ها و حمایت از بازیگران یاد شده، پیشبرد اهداف کشور در حوزه دانش بنیان ها از جمله توسعه اقتصاد دانش بنیان را سرعت ببخشد و در این حوزه نقش دانشگاه ها بسیار مهم و کلیدی است.

طهوری گفت: دولت به استانداران اجازه داده تا متناسب با ظرفیت ها و مسایل استان خود، برای دانشگاه ها جهت کمک به پیشبرد اهداف و حل مسایل اساسی استان ها ماموریت تعریف کنند و باید از این فرصت و ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: نگاه تکلیفی به این ماموریت ها نباید وجود داشته باشد بلکه این ماموریت ها دانشگاه ها را توانمندتر ساخته و مرجعیت علمی آنها را تقویت می کند و نقش و اثرگذاری آنها در پاسخگویی به نیازهای جامعه را افزایش می دهد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مشاور وزیر کشور امور فناوری اقتصاد دانش بنیان دانشگاه امام خمینی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است