یک‌شنبه 22 مهر 1403

مانور ساعت صفر و دور میزی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مانور ساعت صفر و دور میزی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری مانورهای ساعت صفر و دور میزی در این استان خبرداد.

رامین معبودی روز جمعه اظهارداشت: اجرای مانور ساعت صفر با فرض زلزله موجب می‌شود که اعضای کارگروه از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی از تلاش برای برای بالا بردن سطح آگاهی جامعه و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مواجه با بحران خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: آمادگی و هماهنگی اعضای کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی یک ضرورت انکارناپذیر است که باید این مساله همیشه و در همه حال مورد توجه قرار بگیرد.

معبودی افزود: 718 دوره آموزشی طی سال 98 انجام شد که 37 هزار و 414 نفر از این دوره‌های آموزشی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه این جمعیت در بحث کرونا هم اقدامات موثری در حوزه آموزش داشت، ادامه‌داد: آموزش مجازی برای 5962 نفر روز داوطلب و پرسنل، آموزش بیش از 93 هزار نفر از مردم در شبکه‌های اجتماعی، انعکاس 85 مورد اینفوگرافی استانی و انعکاس 1241 مورد مطالب آموزشی و اینفوگرافیک در کانال‌های مجازی استانی در راستای ماموریت آموزشی جمعیت هلال احمر در بحث کرونا انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم گفت: باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای مواجهه با شرایط بحرانی آماده باشند و امکانات و تجهیزات خود را تقویت کرده و در صورت بروز مشکل به بهترین حالت رفتار کنند.

فرهاد عبدالعلی‌پور با تاکید بر آموزش‌های عمومی و همگانی برای کاهش خسارت در زمان وقوع حادثه افزود: از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم هماهنگی بین بخشی را بیشتر کرده و با توجه به درس آموخته‌های حوادث سال گذشته نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف خود اقدام کنند.

*س_برچسب‌ها_س*